Pētījums: 91% interneta lietotāju internetu lieto arī mājās
Absolūtais vairākums jeb 91% no interneta lietotājiem patlaban internetu lieto arī mājās, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" veiktais pētījums "E-Track".
Kā norāda "TNS Latvia" vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena, interneta lietotāju skaits mājās pēdējo desmit gadu laikā strauji palielinājies. 2001. gadā interneta mājās lietoja vien 20% aptaujāto interneta izmantotāju.
Hokonena klāsta, ka 2001.gadā internets lielai daļai Latvijas iedzīvotāju bija kaut kas neizprotams un neaizsniedzams, jo datoru lietoja tikai 38% Latvijas iedzīvotāju, bet interneta pieslēguma cenas bija samērā augstas un Latvijas lauku teritorijās internets praktiski nebija pieejams neattīstītās infrastruktūras dēļ.
2001.gadā iecienītākā vieta, kur lietot internetu, bija darbā, ko izmantoja 52% interneta lietotāju. Desmit gadus vēlāk darbā internetu lieto aptuveni 31% respondentu.
Savukārt pirms desmit gadiem iecienīta interneta lietošanas vieta bija mācību iestāde, ko izmantoja 25% aptaujāto, bet 2011.gadā tajās internetu izmanto vairs tikai 10% tā lietotāju.
Šogad populārākas interneta lietošanas vietas bija pie radiem, draugiem, paziņām, ko izmantoja 18% interneta lietotāju. 2001.gadā to darīja 12% respondentu.
Vēl pirms desmit gadiem populāras bija interneta kafejnīcas, kurās internetu toreiz lietoja 14% aptaujāto, bet 2011.gadā - vairs tikai 2%.
Šogad internetu iedzīvotāji lietojuši arī bibliotēkās (4%), ārpus telpām (3%), kā arī kafejnīcās, picērijās, bāros (2%), kas pirms desmit gadiem šajās iestādēs gandrīz vispār netika darīts.
Eksperte atzīmē, ka, padziļināti analizējot Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumus, redzams, ka laika gaitā mainās ne tikai interneta lietošanas vieta, bet arī ierīces, kas tiek izmantotas interneta lietošanai. 2011.gadā joprojām internets visbiežāk tiek lietots, izmantojot galda datoru, tomēr arvien populārāka kļūst arī interneta izmantošana portatīvajos datoros, mobilajos telefonos, viedtālruņos un citās ierīcēs. Jauno ierīču izplatība un attīstība arī nākotnē noteikti ietekmēs interneta lietošanas paradumus, piebilst Hokonena.
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra "TNS Latvia" pētījumu "E-Track" veica, izmantojot tiešās datorizētās intervijas metodi respondentu dzīvesvietā. 2001.gada rudens perioda intervijas tika veiktas laika periodā no 2001.gada 30.jūlija līdz 21.oktobrim, aptaujājot 1328 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem. 2011.gada rudens perioda intervijas tika veiktas laika periodā no 2011.gada 22.augusta līdz 30.oktobrim regulārās iedzīvotāju aptaujas "Omnibuss" ietvaros, aptaujājot 1519 respondentu vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
LETA