Sabiedrība

"Latvijas Pasts" nosūtījis atpakaļ izdemolētos pasta sūtījumus uz Lielbritāniju

Jauns.lv

Latvijas pasta kompānija "Latvijas Pasts" (LP) nosūtījusi atpakaļ decembra nogalē saņemtos izdemolētos sūtījumu maisus un pārbaudes aktus Lielbritānijas pasta iestādei, pavēstīja LP Ārējo komunikāciju daļas vadītāja Gundega Vārpa.

"Latvijas Pasts" nosūtījis atpakaļ izdemolētos pas...

"Izdemolētos un izlaupītos pasta maisus ar vairākiem simtiem sīkpaku sūtījumu, kas LP no Lielbritānijas tika saņemti īsi pirms Jaunā gada un kam nezināmu vandaļu nodarīto bojājumu dēļ nebija iespējams noteikt ne adresātu, ne arī identificēt to saturu, LP nogādājis atpakaļ attiecīgajam pasta operatoram – "Royal Mail"," norādīja Vārpa un piebilda, ka Lielbritānijas pasta operatoram nosūtīti arī pārbaudes paziņojumi, kuros sīki fiksēti fakti par minētā sūtījumu apmēra saņemšanu bojātā veidā.

Vārpa sacīja – ņemot vērā faktu, ka šo pasta maisu iepakojums nebija bojāts un tie bija aizzīmogoti atbilstoši "Royal Mail" ierasti lietotajam marķējumam, LP aicinājusi Lielbritānijas pasta iestādi mainīt adresātiem Latvijā nogādājamo sūtījumu virzīšanas plānus un pastiprināt attiecīgos drošības pasākumus, lai izslēgtu sūtījumu apzagšanas un sabojāšanas risku visos pārkraušanas posmos un minimizētu to kavēšanos.

LP pārstāve arī aicināja visus potenciālos reģistrētu sūtījumu saņēmējus no Anglijas, kas tos līdz šim nav saņēmuši, vērsties ar oficiālu informācijas pieprasījumu LP centrālajā nodaļā vai pārbaudīt sūtījuma konkrētā brīža statusu LP interneta mājaslapas sadaļā "Meklēt sūtījumu". "Sūtījumu izsekošanas sistēma "Track&Trace" ļauj klientam operatīvi saņemt informāciju par sūtījuma atrašanās vietu un statusu. Ievadot īpašu katram reģistrētam sūtījumam piešķirtu 13 simbolu numuru LP mājaslapas sadaļā, atveras informatīvais logs, kurā pieejama sīka informācija par konkrētā sūtījuma izsūtīšanas laiku, vietu un tālāko ceļu," paskaidroja Vārpa.

Viņa arī norādīja, ka pārrobežu sūtījumu pārsūtīšanu starp valstīm regulē pasaules pasta konvencija, kas nosaka arī lietotāju tiesības un pasta operatora rīcību reģistrēta sūtījuma bojājuma un satura iztrūkuma gadījumos.

Saskaņā ar sniegto informāciju sešu mēnešu laikā no reģistrēta pasta sūtījuma nodošanas dienas pastā sūtītājam ir tiesības vērsties savā pasta iestādē – šajā gadījumā Lielbritānijas pastā – ar pretenziju par sūtījuma satura iztrūkumu, uzrādot pasta kvīts oriģinālu. Materiālo atlīdzību par reģistrēta pasta sūtījuma satura iztrūkumu sūtītājam izmaksā tās valsts operators, kurā sūtījums nodots. Ja sūtītājs atsakās no šīm savām tiesībām, materiālo atlīdzību var saņemt arī adresāts.

Vārpa informēja – lai arī starptautiskās konvencijas neregulē nereģistrētu jeb vienkāršu sūtījumu bojāšanas vai satura iztrūkuma kompensēšanu, LP tomēr iesaka sazināties ar sīkpaku izsūtītājiem Lielbritānijā arī tos potenciālos adresātus Latvijā, kam no Anglijas šajā laika posmā bija jāsaņem nereģistrēti sūtījumi, bet kas tos nesaņēma, un, uzrādot attiecīgos nosūtīšanas dokumentus, arī par tiem informēt "Royal Mail".

Jau vēstīts, ka 2011.gada nogalē no piecsimt līdz pat tūkstotim sīkpaku Latvijā no Anglijas bija pienākušas izlaupītā veidā. Ar "Lielbritānijas pastu" sūtītās paciņas bijušas 16 maisos, kas ārēji nebija skarti, bet Rīgā, tos atverot, atklājās, ka paciņas izzagtas un saplēstas. Turklāt paciņām bija jāpienāk arī ātrāk, jo tās izsūtītas decembra vidū.

LP uztur vairāk nekā 600 pasta nodaļu, un kompānijā ir nodarbināti aptuveni pieci tūkstoši darbinieku. LP sniedz pasta un filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu, preses un informācijas tehnoloģiju pakalpojumus, kā arī nodarbojas ar mazumtirdzniecību. Uzņēmums pilnībā pieder valstij.

BNS