Uz Dienvidu, Salu un Vanšu tilta samazināts atļautais braukšanas ātrums
Runā Rīga

Uz Dienvidu, Salu un Vanšu tilta samazināts atļautais braukšanas ātrums

Jauns.lv

Sakarā ar ilgstošu gaisa temperatūras pazemināšanos ielu pretslīdes kaisīšanas materiāli kļūst mazāk efektīvi, tāpēc no šodienas ir ierobežots braukšanas ātrums uz Dienvidu, Salu un Vanšu tilta.

Uz Dienvidu, Salu un Vanšu tilta samazināts atļaut...
Ikdienā atļauto 70 kilometru stundā šobrīd uz Salu un Vanšu tiltiem būs atļauts braukt vien ar 50 kilometru stundā lielu ātrumu.
Ikdienā atļauto 70 kilometru stundā šobrīd uz Salu un Vanšu tiltiem būs atļauts braukt vien ar 50 kilometru stundā lielu ātrumu.

Kā Kasjauns.lv informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa, uz visiem tiltiem maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir 50 km/h. Savukārt uz vairākām Dienvidu tilta nobrauktuvēm un Salu tilta nobrauktuvē uz Krasta ielu atļautais braukšanas ātrums samazināts līdz 30 kilometriem stundā. Šādas izmaiņas veiktas pēc Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja Vadima Baraņņika norādījuma. Ierobežojumi tiks atcelti, kad stabili paaugstināsies vidējā gaisa temperatūra.

Šodien V. Baraņņiks uzklausīja Satiksmes departamenta skaidrojumu, kādēļ pagājušajā sestdienā un šorīt uz vienas no Dienvidu tilta estakādēm notikušas daudzas autoavārijas. Analizējot tiltu un pārvadu uzturētāja SIA „Rīgas tilti” darbību, konstatēts, ka sestdien atbildīgais dežurants veicis nepilnīgu objekta apsekošanu. Par minēto nolaidību pašvaldība piemēros maksimālo līgumsodu 500 latu apjomā. Savukārt šorīt kaisīšanas darbi veikti saskaņā ar izstrādāto grafiku, tomēr minētājā vietā atkal notika vairākas avārijas, tādēļ arī par šo darbu nepilnīgu izpildi uzņēmumam tiks piemērots sods tādā pašā apjomā. „Mani neapmierina „Rīgas tiltu” sniegtie paskaidrojumi, uzņēmums nav nodrošinājis pienācīgu tiltu uzturēšanu atbilstoši esošajiem laika apstākļiem,” norāda V. Baraņņiks.

Satiksmes departamenta Transporta būvju uzturēšanas pārvaldes priekšnieks Andris Binde atzīst, ka kritiskā situācija uz Dienvidu tilta Lubānas ielas nobrauktuves rodas tās augstuma dēļ, tā ir 3. līmeņa estakāde un uz tās vairāk nekā citviet pūš vējš, kas vēl vairāk samazina kaisīto pretslīdes materiālu iedarbību.

Rīgā ielu kaisīšanai ziemas apstākļos tiek izmantots nātrija hlorīda un smilts maisījums, kurš pie ļoti zemām gaisa temperatūrām, kā izrādījās,  zaudē savu efektivitāti. Komitejas vadītājs uzdeva departamentam izvērtēt citu, efektīvāku pretsīdes materiālu lietošanu, kaut arī tie varētu būt dārgāki. Tos varētu izmantot limitētā daudzumā bīstamākajās vietās, piemēram, uz minētā pārvada. „Šajā gadījumā autovadītāju drošība ir prioritāte, uz to šeit taupīt nedrīkst,” norāda V.Baraņņiks.

Satiksmes departamentam arī uzdots jau tuvākajā laikā sniegt priekšlikumus par iespējām uz tiltiem izvietot informatīvus plakātus, kas laicīgi brīdinātu autovadītājus par reālo situāciju uz brauktuvēm. Savukārt Satiksmes informācijas centra darbiniekiem uzdos nekavējoties nodrošināt operatīvu informācijas sniegšanu par braukšanas apstākļiem, radītiem šķēršļiem un uzturēšanas dienestu darbu.

Kasjauns.lv/Foto: Evija Trifanova/LETA


Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību