Šorīt apgrūtinoši braukšanas apstākļi ir daudzviet Latvijā
Nakts laikā sasnigušā sniega dēļ, braukšanas apstākļi uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ir visā Latvijā, liecina AS "Latvijas valsts ceļi" aktuālā informācija.
Atsevišķos autoceļu posmos braukšanu apgrūtina apledojuma veidošanās. Tāpat autoceļi ir sniegoti, bet tos tīra un kaisa.
Rīgas apkārtnē un Ventspils, Bauskas, Valmieras, Siguldas un Ainažu virzienos braukšanas apstākļi ir apgrūtināti. Autoceļi ir sniegoti un vietām veidojas apledojums, brauktuves tīra un kaisa.
Daugavpils virzienā apgrūtināti braukšanas apstākļi ir posmos Rīga - Aizkraukle un Pļaviņas - Paternieki, kā arī uz autoceļiem Jēkabpils - Terehova, Grebņeva - Medumi un Daugavpils, Rēzeknes apvedceļiem.
Apgrūtināti braukšanas apstākļi Vidzemē ir autoceļa Rīga - Ainaži, Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene), Inčukalns - Valmiera - Igaunijas robeža (Valka).
Savukārt Kurzemē sasnigušā sniega un apledojuma dēļ braukšanas apstākļi apgrūtināti uz autoceļiem Rīga - Skulte - Liepāja, Rīga - Ventspils.
Uz reģionālajiem autoceļiem apmierinoši braukšanas apstākļi ir Dobeles, Gulbenes, Jelgavas un Ventspils apkārtne. Citviet autoceļi sniegoti un veidojas apledojums, brauktuves tīra un apstrādā pret slīdi.
Uz vietējiem autoceļiem daudzviet braukšanas apstākļi ir apgrūtināti, brauktuves sniegotas. Brauktuves tīra atbilstoši ceļu uzturēšanas klasēm un veic bīstamo posmu pretslīdes apstrādi.
Uz vietējiem autoceļiem tiek ieviesti transportlīdzekļu sezonālie maksimālās masas ierobežojumi, kas ļauj novērst šo ceļu masveida sabrukumu pavasara atkušņa laikā kad, ceļa segai pārmitrinoties, samazinās tās nestspēja. Īpaši krasi nestspēja samazinās ekspluatācijas laiku nokalpojušām segām un ceļu posmiem, kuru pamatne ir mālaina un putekļaina grunts.
Autobraucējus aicina uzmanīties, jo iestājoties laika apstākļiem, kad sals bieži mijas ar atkusni un ir mitrs, ceļu segumi paātrināti nolietojas un tajos veidojas bedres. Tas īpaši attiecas uz sliktā tehniskā stāvoklī esošajiem segumiem. Šādos laika apstākļos tehnoloģiski ir iespējams labot tikai atsevišķas - satiksmei bīstamās jeb tā saucamās avārijas bedres primārās nozīmēs maršrutos.
LETA