Zigmara Liepiņa slavenā opera „Parīzes Dievmātes katedrāle” pārtop izrādē. FOTO
Kultūra

Zigmara Liepiņa slavenā opera „Parīzes Dievmātes katedrāle” pārtop izrādē. FOTO

Jauns.lv

17. maijā Latvijas Nacionālajā teātrī pirmizrādi piedzīvos Zigmara Liepiņa operas „Parīzes Dievmātes katedrāle” teātra versija. Šī opera ieguvusi Lielo Mūzikas balvu un piedzīvoja lielu popularitāti Latvijas Nacionālajā operā.

Zigmara Liepiņa slavenā opera „Parīzes Dievmātes k...
„Parīzes Dievmātes katedrāles” teātra izrādes versijas tērpi, kurus veido māksliniece Anna Heinrihsone, ir jau gandrīz gatavi, un aktieri tos var pielaikot.
„Parīzes Dievmātes katedrāles” teātra izrādes versijas tērpi, kurus veido māksliniece Anna Heinrihsone, ir jau gandrīz gatavi, un aktieri tos var pielaikot.

„Tā ir izrāde par spēju īsti un nesavtīgi mīlēt, kas vienmēr un arī šobrīd ir tik aktuāli,” iestudējuma izvēli pamato Latvijas Nacionālā teātra direktors Ojārs Rubenis. Izrādē Esmeraldas lomu izspēlēs Zane Dombrovska vai Beāte Zviedre, Kvazimodo lomā iejutīsies vai nu Juris Jope, vai Daumants Kalniņš. Izrādē varēs redzēt arī Mārci Maņjakovu, Ditu Lūriņu, Mārtiņš Eglienu, Ivaru Pugu, Uldi Anži, Annu Klēveri, Jāni Skani, Artus Kaimiņu un citus. „Parīzes Dievmātes katedrāli”, kurai libretu rakstījis Kaspars Dimiters, režisē Indra Roga, kostīmus veidojusi Anna Heinrihsone.

Izrādes mēģinājumi teātrī rit jau kopš februāra sākuma. Un arī visās teātra darbnīcās tiek gatavotas dekorācijas un gandrīz gatavi ir arī krāsainie kostīmi, kurus veido māksliniece Anna Henrihsone. Māksliniece atzīst, ka tērpi “Parīzes Dievmātes katedrālei” šosezon ir jau trešais viņas darbs Nacionālajā teātrī. “„Sudraba slidas” un „Ideālais zaglis” bija stingri piesaistītas konkrētam laikam – man bija precīzi jāskatās tā laika mode un izteiksmes līdzekļi, taču šoreiz režisore ļāva man brīvi domāt par tērpiem. “It kā vēsturisku laiku un notikumus interpretēju mūsdienīgi,” atzīst Anna Henrihsone. Māksliniece uzsver, ka viņai visinteresantāk bijis strādāt pie salašņu kostīmiem: “Tur nu tiešām bija absolūtā brīvība. Turklāt par šiem tērpiem vislielākais prieks noteikti ir teātra direktoram, jo izmantoju lielu daudzumu jau norakstīto teātra kostīmu. Piemēram, no vairākām žaketēm uztaisīju vienu,” smej Heinrihsone.