Klajā nākusi ekstravagantā Henrika Vibskova monogrāfija. FOTO
Henriks Vibskovs ir ne tikai viens no tiem, kas dāņu modei licis kļūt pamanītai pasaulē, bet arī viens no šābrīža spilgtākajiem vārdiem globālajā pasaules modes kartē.
Vācu izdevniecības Gestalten paspārnē klājā nākusi dāņu modes dizainera Henrika Vibskova monogrāfija, kas vienlaikus ir arī veltījums viņa desmit gadiem modē.
Absolvējis Londonas Sentmārtina dizaina koledžu un 2001. gadā nodibinājis savu brendu Henrik Vibskov, cita starpā Vibskovs ir vienīgais skandināvu modes dizainers, kurš jau kopš 2003. gada demonstrē savas vīriešu tērpu kolekcijas Parīzes Modes nedēļas oficiālā saraksta ietvaros. Pagājušajā gadā viņš saņēma arī prestižo Torsten and Wanja Söderberg Prize, kas ir lielākā dizaina balva pasaulē (miljons zviedru kronas).
Henrik Vibskov 2012.g. pavasaris
Dizainera stila zīme ir košas krāsas, spilgti grafiski elementi, neparasti, inovatīvi silueti – ielas stila un avangarda modes sajaukums, kā arī spēja iznest modi ārpus utilitārā “tikai drēbes” – ar ekscentriskām performancēm un nemitīgu balansēšanu starp modi un mākslu, iepludinot tajā visu, kas ar viņu noticis un turpina notikt. Turklāt Henriks nekad nav bijis tikai tērpu dizainers, bet vienlaikus arī mākslinieks (viņa mākslas projekti bijuši skatāmi gan Tokijas pilī Parīzē, gan Ņujorkas MoMa un Sotheby's Gallery, Laikmetīgās mākslas institūtā (ICA) Londonā u. c.) un mūziķis – viņš ir bundzinieks kopš desmit gadu vecuma un joprojām regulāri dodas turnejās kopā ar dāņu mūziķi Anders Trentemøller. Iespējams, viņa multišķautņainās aktivitātes arī bijis viens no iemesliem, kālab Henrikam pirmajā mirklī šķietami visai ambiciozi piemērots jaunā renesanses cilvēka apzīmējums. Taču viņa tēlam – sprīdītim milža augumā, ar neiztrūkstošo hūtīti, garās zeķēs iestūķētajām biksēm, pleca vīlē drusku atirušo džemperi un vienmēr atbruņojošo pozitīvismu – šis apzīmējums nenoliedzami piestāv. Sapludināt, izjaukt robežas starp šķietami atšķirīgiem medijiem, tādējādi radot ko konceptuāli jaunu, – tā ir telpa, kurā Vibskovs jūtas kā zivs ūdenī. Un grāmata tam ir tikai vēl viens apliecinājums. To šķirstot, šķiet, ka Henrika radošumam vienkārši nav robežu.
Henrik Vibskov 2012.g. pavasaris
Viena no grāmatas lielākajām vērtībām – līdzās Vibskova kolorītāko projektu dokumentācijai – nenoliedzami ir tās teksti. Daļa paša dizainera rakstīti, tādējādi piešķirot izdevumam ne tikai lielāku personiskumu, bet arī ieskatu viņa dzīves, sajūtu, būtiskāko notikumu un iedvesmas pasaulē. Savā ziņā grāmata ir stāsts par modi, mākslu, procesu un dzīvi, dažādiem fragmentiem un nereti arī nejaušībām, kas vēlāk transformējušās atsevišķos projektos vai performancēs.