Noslēgušās sarunas par vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem; rezultātu vēl neatklāj
Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. 2011.gada martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, un no projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.
Sabiedrība

Noslēgušās sarunas par vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem; rezultātu vēl neatklāj

Jauns.lv

Šodien īsi pēc pusnakts noslēgušās AS "Pasažieru vilciens" (PV) un Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A."(CAF) sarunas par jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem, biznesa portālam "Nozare.lv" apstiprināja PV preses sekretāre Jana Priedniece.

Noslēgušās sarunas par vilcienu iepirkuma līguma g...

Sarunu rezultāts netiek atklāts, tas tikšot darīts šodien preses konferencē, kas notiks plkst.11 viesnīcā "Tallink", konferenču zālē "Terra 1". Tajā piedalīsies PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis un valdes locekļi - Aigars Štokenbergs (V), Silvija Dreimane un Anrijs Brencāns.

Kā ziņots, vakar, 2.oktobra pusnaktī jeb plkst.23.59 beidzās termiņš, līdz kuram CAF un PV bija jāpanāk vienošanās par parakstītā jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem. Ja vienošanās nav panākta, proti, Spānijas uzņēmums nav piekritis PV valdes piedāvātajiem līguma grozījumiem, kas ļautu Latvijai saņemt finansējumu no Eiropas Savienības, līgums par vērienīgo vilcienu iepirkumu būs zaudējis spēku.

PV 26.septembrī nodeva Spānijas uzņēmumam vēstuli, kurā precīzi formulēja piecus vilcienu iepirkuma līguma grozījumu punktus. PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs iepriekš norādīja, ka ir "zemi riski" Latvijai tikt iesaistītai tiesvedības procesos, ja atbildi CAF nesniedz līdz 2.oktobrim, jo līgumā, kas parakstīts šogad 2.aprīlī, ir vienošanās par riskiem. Viņš piekrita "Nozare.lv" apgalvojumam, ka, līguma termiņam beidzoties, faktiski beidzas arī saistības.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. 2011.gada martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, un no projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

Līguma grozījumi bija nepieciešami, jo Eiropas Komisija iepriekš brīdināja Latviju, ka, turpinot īstenot PV un CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, valstij var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) uzsvēris, ka nevar pieļaut risku, ka PV un CAF noslēdz tādu līgumu, kura dēļ tiks veikta finanšu korekcija un Latvija daļēji vai pilnībā nesaņems Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļus. Premjers atgādināja, ka saskaņā ar Eiropas Komisijas norādēm jau iepriekšējā līguma variantā, kurš tika piedāvāts CAF, bija novirzes no iepirkuma objekta prasībām. Ja šī situācija netiks mainīta, tad tiks piemērota finanšu korekcija un Latvija daļēji vai pilnībā nesaņems ES Kohēzijas fonda līdzekļus.

Premjers apstiprināja, ka 2.oktobris ir pēdējais šī jautājuma atrisināšanas termiņš un tas netiks pagarināts.

LETA, Foto: Evija Trifanova/LETA