Lady Gaga ar vērienu prezentē jaunās smaržas
Karietē un īpaša tērpā, kura dizains ļoti līdzinās smaržu flakonam – tik spoži un pamanāmi uz savu pirmo smaržu LADY GAGA FAME prezentācijas pasākumu Ņujorkas Herald Square ieradās daudzu platīna disku īpašniece un vairākkārtēja Grammy balvas ieguvēja Lady Gaga. Pavisam drīz pasauli pāršalca vēsts: jaunās smaržas pārspējušas visus rekordus!
Dažu dienu laikā pārdoti seši miljoni smaržu pudelīšu. LADY GAGA FAME kļuvušas par visātrāk pārdotākajām smaržām pēc leģendārajām «Chanel No. 5». Vairāk kā gadu dzirdamajām intriģējošajām baumām par it kā topošajām smaržām, kuru sastāvā būšot pat mākslinieces DNS piejaukums, kā arī asiņu un spermas molekulas, nu pielikts ekstravagants punkts sudrabaini melna, mirdzoša flakona veidolā.
Aromāts – melns kā slavas dvēsele
LADY GAGA FAME ir dziedātājas jaunākā radošā izpausme, izaicinājums visiem parfimērijas likumiem un tradīcijām, normām un standartiem. Mākslinieces kreatīvā grupa Haus Laboratories sadarbībā ar Coty un parfimēru Ričardu Herpinu (Richard Herpin), pielietojot inovatīvo fluīdu tehnoloģiju, ir radījusi pirmo melno smaržūdeni, kas saskarē ar gaisu kļūst absolūti gaišs un caurspīdīgs. Unikālā aromāta radīšanā dziedātāja sadarbojusies ar modes industrijas leģendām: flakona dizains veidots kopā ar Niku Naitu (Nick Knight), bet reklāmas kampaņas režisors un fotogrāfs ir Stīvens Kleins (Steven Klein).
LADY GAGA FAME pārsteidz ar ļoti reti sastopamo aromāta struktūru. Parasti aromāta kompozīcijas piramīdu veido virsnots, vidusnots un pamata nots. Turpretī LADY GAGA FAME aromātu raksturo unikāla push-pull tehnoloģija – sastāvdaļas mijiedarbojas cita ar citu, nemitīgi veidojot jaunas un jaunas aromāta nianses, un, nebalstoties uz noteiktu hierarhiju, izceļ katras nots – tumšās, jutekliskās un gaišās – atšķirīgās iezīmes. LADY GAGA FAME ir aromāts – metamorfoze. Parfimērs vēlējies ietvert aromātā Lady Gaga būtību – neparedzamību: ”Viņa vienmēr ir kustībā, bet nekad nav vietā, kur gaidi, ka viņa būs.”
Katram aromāta elementam ir meklēts pretstats. Pavedinošo, neprātu un noslēpumu raksturojošo tumšo noti iedvesmojusi beladonna – indīgs augs, kura tumšās un spīdīgās ogas jau no 18. gadsimta pielietotas mīlas un skaistuma maģijā. No šīs tumsas iznirst jutekliskā pārpilnības nots, ko piepilda piloša medus, safrāna un aprikozes nektāra kombinācija. Un visbeidzot grezni uzplaukst gaišā nots – tīģerorhidejas un sambaka jasmīna bagātīgais ziedu klājums aiz vīraka plīvura, iemiesojot mūžīgo skaistumu. Notis darbojas kopā, lai radītu ziedu un augļu akordus, bet beladonnas iedvesmotā galvenā sastāvdaļa izskan cauri visam aromātam, piešķirot tam tikai LADY GAGA FAME raksturīgo, kas ir tikpat pārdrošs, kā sieviete, kuru tas simbolizē.
„Baudi pirmo aromātu no Haus Laboratories. Fame jeb slava – skaista āriene ar tumšu sirdi,” ieteic Lady Gaga.
LADY GAGA FAME meklējiet Latvijas parfimērijas veikalos no 25. oktobra.
1. Tu esi parfimērs HausLaboratories — kolektīvā, kurā darbojas Lady Gaga un Stīvens Kleins (Steven Klein). Kāds bija Tavs devums šajā radošajā spēkstacijā?
Ir milzīgs gods būt daļai no šīs talantīgo ikonu grupas. Esot parfimērs, uzskatu, ka personības atklāšana ar aromāta palīdzību ir māksla. Un, kad šī personība ir Lady Gaga, nu tad, radošais sapnis ir piepildījies. Lady Gaga ir hameleons. Viņa nepārtraukti izpauž sevi pārsteidzošos veidos. Bet uzskatu, ka savā būtībā Lady Gaga nemainās. Viņa ir patiesi oriģināla. Viņa ir spēcīga un ievainojama, seksīga un skarba, skaista un bīstama. Vēlējos iekļaut šos kontrastus viņas pirmajā aromātā. Jau no paša sākuma, izstrādāju tikai vienu aromātu. Devu tam nosaukumu “Dark/Light” („Tumsa/Gaisma”). Tas bija drosmīgi, vai varbūt pat neprātīgi, jo šis projekts satracināja visu parfimērijas pasauli. Strādāt pie tā vēlējās vairāk nekā 50 parfimēri! Par laimi, mana stratēģija darbojās. Esmu priecīgs, ka Lady Gaga acumirklī iemīlēja šī aromāta būtību.
Lady Gaga ir neparedzama. Viņa vienmēr ir kustībā, nekad, vietā, kur gaidi, ka viņa būs, dziedātāja vienmēr mainās. Vēlējos ietvert šo sajūtu, tāpēc mans mērķis bija radīt aromātu, kurā būtu daudz kustības.
Pirmo reizi pasmaržojot aromātu, Tu sajūti šķautnes, pie kurām varētu pieturēties – bet, kad centies to darīt, tās jau ir izzudušas. Visi elementi rotaļājas vienlaicīgi. Šķiet, ka tie ierodas pie Tevis visi vienā laikā. Tieši tas man visvairāk patīk šajā aromāta; katra tā sastāvdaļa mijiedarbojas ar citām.
Aromātam nav klasiskā aromāta struktūra. Tas drīzāk ir „push-pull” efekts. Tu domā, ka esi izpratis to, bet tad notiek kaut kas cits.
3. Kā Tu radīji šo efektu?
Lai radītu „push-pull” efektu, ikvienam elementam jāatrod pretstats. Tāpēc šeit ir pavedinošā, tumšā nots, kas izraisa neprātu un noslēpumu. Tā ir beladonnas nots, vīraks un safrāns. Lai pretdarbotos šiem piesātinātajiem, stihiskajiem komponentiem, radīju greznu, vieglu noti ar ziedu elementiem — tīģerliliju un Sambakas jasmīnu. Jau tad tas ir aromāts, kas ieintriģē. Kā to raksturot? Vai tas ir salds vai pikants? Guļamistaba vai dārzs? Tad aromāts tiek savienots ar erotiskiem, ēdamiem elementiem – medu un aprikozi. Šīs bagātīgās nianses ir neticami kārdinošas. Tu alksti pēc tām. Tās ir nenoliedzami vilinošas, bet nepasaka visu. Tās uztur Tavu interesi. Šis absolūti unikālais aromāts ir pavedinošs un noslēpumains, ziedu un augļu, sievišķīgs un patiesi Gaga.
4. Vai taisnība, ka „beladonnas asaras”, kas iekļautas aromātā, agrāk izmantoja kā indi?
Renesanses laikos sievietes izmantoja beladonnu, lai izplestu acu zīlītes. Tieši tāpēc augu nosauca par beladonnu vai “skaisto sievieti.” Radīto efektu uzskatīja par ārkārtīgi uzbudinošu. Romiešu laikos augu izmantoja arī kā indi, un vēl pirms tam, lai saindētu bultas!
Beladonnas ogas izskatās skaisti. Tās ir tumšas un spīdīgas, pievilcīgas, bet aizliegtas. Mūžīgas. Es uzreiz saskatīju līdzību starp Lady Gaga un beladonnu. Man gribējās aromātu padarīt nedaudz strīdīgu, neviennozīmīgu – skaistuma inde. Vēlējos, lai šis bīstamais krāšņums darbojas kā manas tumšās nots pamats. Aromātā nav iekļauta īstā beladonna.
Beladonnas aromātu nevar iegūt ar klasiskajām aromātu ekstrakcijas metodēm, piemēram, ar destilēšanu vai šķīdinātāju ekstrakciju. Es radīju augļa aromātu sintētiski. Tā ir aromātiska ilustrācija par beladonnas smaržu, parādot tās saldo valdzinājumu un reibinošo būtību.
Jau diezgan agri projekta sākumā Coty komanda pastāstīja mums par fluīda tehnoloģiju. Kaut kādā ziņā šķita, ka tas ir likteņa pirksts, jo biju jau devis aromātam koda nosaukumu „Dark/Light” un tas bija arī mans aromāta koncepts. Tad uzzināju, ka fluīds spētu šo ideju atspoguļot fiziski. Viss nevainojami savienojās kopā.
6. Kā, Tavuprāt, pircēji reaģēs uz melnā fluīda tehnoloģiju?
Domāju, ka pircēji būs pārsteigti. Es biju! Tā ir radikāla inovācija, pilnīgi negaidīta. Tā bija simboliska aromātu vēsturē. Papildus tūlītējam izbrīnam par tehnoloģiju, domāju, ka pircējus iespaidos arī fakts, ka aromāts ir valkājams un mūžīgs. Tā ir jaunā parfimērijas klasika.
Pēc variantu testēšanas, viņa ātri koncentrējās uz “Dark/Light” aromātu. Kad biju definējis beladonnu par galveno iedvesmas avotu, konstruēju visu aromātu ar kontrastējošām smaržām, lai radītu „push-pull” efektu. Esmu priecīgs, ka procesa gaitā Lady Gaga aizvien biežāk lūdza laboratorijas paraugus. Viņa patiesi iemīlēja šo aromātu.
8. Vai taisnība, ka apsvēri iespēju aromātā iekļaut ķermeņa šķidrumus?
Sākot izstrādāt produktu, mēs apspriedām daudzas radikālas stratēģijas. Lady Gaga pauda interesi veidot skaisto aromātu ap sastāvdaļu, kas parasti ir aizliegta. Viens no variantiem bija asinis. Arī inde. Kad parādīju Lady Gaga aromātu, kas veidots ar beladonnas – ko gadsimtu gaitā izmantoja gan kā indi, gan kosmētikā — tā viņu sajūsmināja. Pavedinošā inde, iestrādāta Coty novatoriskajā „black-to-clear” tehnoloģijā radīja aromātu, kas ir tikpat pārdrošs kā sieviete, kuru tas simbolizē.
Karlīna Timofejeva, Foto: Publicitātes