Eksperimentā ar mašīnas atstāšanu mājās piedalījās vismaz 2000 autovadītāju
Pēc pašvaldības uzņēmuma „Rīgas satiksme” aprēķiniem, 13. decembrī dotā iespēja izmantot sabiedrisko transportu bez maksas, uzrādot automašīnas reģistrācijas apliecību, izmantota aptuveni 11 000 reižu.
Kā Kasjauns.lv informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā, sabiedriskā transporta kontrolieri konstatējuši 1107 pasažierus, kas etalona vietā uzrādījuši mašīnas tehnisko pasi. Ņemot vērā, ka kontrolieri dienā pārbauda aptuveni 10% reisu, var secināt, ka autovadītāji aptuveni 11 000 reižu izmantojuši iespēju pārvietoties ar sabiedrisko transportu, tādējādi atbrīvojot Rīgas ielas no privātā transporta. "Rīgas Satiksme", pieņemot, ka viens autovadītājs dienā izmantojis divus braucienus, lēš, ka tādējādi ielu satiksmē piedalījušās par 5000 automašīnām mazāk nekā ikdienā.
„Taču, pat, ja viens autovadītājs bezmaksas braucienu izmantojis četras reizes, un ka vēl kādi 500 kaut kā viltīgi pamanījušies tehnisko pasi „aizņemties”, tad vispieticīgākais aprēķins liecina, ka vismaz 2000 autovadītāju ceturtdien savu auto atstājuši mājās un piedalījušies eksperimentā, - saka Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs. - Pieņemsim, ka visi brauktu ar VW Golf, un mašīna uz ielas aizņem četrus metrus, kā arī vēl nepieciešams vismaz viens metrs drošai distancei starp mašīnām. Tādējādi autovadītāji kopumā „atbrīvojuši” 10 000 metru ceļa platības. Tas būtu kā autokolonna no pilsētas centra līdz Bolderājai. Tas ir pietiekami jūtams uzlabojums ceļu satiksmē.
Savukārt uzņēmumam "Rīgas satiksme" šis eksperiments nav radījis papildus izmaksas, jo autovadītāji pēc būtības nav viņu klienti - ja viņiem brauciens netiktu piedāvāts bez maksas, viņi šo pakalpojumu neizmantotu, tādējādi te nevar runāt par uzņēmuma negūtiem ieņēmumiem, norāda domes priekšsēdētājs.
Kā jau esam informējuši, eksperimentālā veidā pastiprinātas snigšanas apstākļos Rīgas dome aicina autovadītājus izmantot sabiedrisko transportu bez maksas, uzrādot mašīnas tehnisko pasi.
Karlīna Timofejeva/Foto: Edijs Pālens/LETA
Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību