"Rīgas satiksmei" - 10!
Ja gadā Rīgas satiksmes transportlīdzekļi veic aptuveni 50 miljonus kilometru, 10 gadu laikā tiek jau būtu 500 miljoni. Tā kā līdz Mēnesim ir 384 400 kilometru, tad 10 gadu laikā Rīgas satiksmes sabiedriskais transports ir 650 reizes mērojis ceļu līdz Mēnesim un atpakaļ.
Runā Rīga
2013. gada 20. februāris, 10:43

"Rīgas satiksmei" - 10!

Jauns.lv

10 gadu laikā no dzeltenajiem Ikarusiem līdz modernākajiem zemās grīdas tramvajiem Eiropā.

2003.gada 20.februārī, apvienojot autobusu parkus Imanta un Tālava, tika likts pamats jauna uzņēmuma izveidei – Rīgas satiksme. Divus gadus vēlāk uzņēmumam tika pievienota Tramvaju un trolejbusu pārvalde, Rīgas autostāvvietas un Rīgas domes autobāze, un tas kļuva par vienu no lielākajiem pašvaldības uzņēmumiem, kurā šodien strādā vairāk nekā 4000 darbinieku. Šodien, 20.februārī Rīgas pašvaldības uzņēmumam Rīgas satiksme aprit 10 gadi.

Par godu šim notikumam Rīgas domes ēkā Rīgā, Rātslaukumā 1 no 19.februāra līdz 8.martam apmeklētājiem ir atvērta tematiskā izstāde Rīgas satiksmei 10, kurā var ne tikai uzzināt galvenos pēdējās desmitgades notikumus, bet tos arī aplūkot. Savukārt šodien – 2013.gada 20.februārī par godu jubilejai Rīgas satiksmes sabiedriskais transports (tramvaji, trolejbusi un autobusi) ir izrotāti ar Rīgas pilsētas karodziņiem.

Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens: „Jaunākā paaudze diez vai atceras tos laikus, kad pa Rīgas ielām braukāja dzeltenie Ikarusi. Tā jau ir vēsture. Mēs varam lepoties ar vienu no modernākajiem sabiedriskā transporta līdzekļu parkiem Baltijā, un, ja Igauniju mums bieži min kā labu piemēru dažādās jomās, uz ko tiekties, tad Rīgas sabiedriskais transports ir tas pozitīvais piemērs, uz ko tiekties viņiem. Mums ir pilnībā nomainīts autobusu parks, ar jauno iepirkumu būsim pilnībā atjaunojuši trolejbusu parku. Mums ir vieni no modernākajiem zemās grīdas tramvajiem Eiropā. Īsumā varētu teikt tā – mēs esam sākuši no Ikarusiem un nogājuši garu ceļu līdz zemās grīdas tramvajiem, kurus ikdienā lieto rīdzinieki un viesi. Ļoti svarīgi sasniegumu virknē ir pieminēt arī elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešanu Rīgā. Ja vēl 2003.gadā un līdz pat 2008.gadam transporta līdzekļos braukāja konduktori, mums nebija precīzas pasažieru uzskaites un daudzi citi trūkumi, tad nu jau četrus gadus dzīvojam e talona laikmetā. Turklāt e talons ir ne tikai ērts norēķināšanās veids sabiedriskajā transportā, par ko liecina arī klientu aptaujas, bet arī moderns rīks, kas pakāpeniski pārtop par Rīgas karti.”

Katru mēnesi Rīgas satiksme 81 tramvaju, trolejbusu un autobusu maršrutā pārvadā vidēji 12 miljonus pasažieru, kas nozīmē ka 10 gadu laikā kopējais pārvadāto pasažieru skaits varētu būt ap 1,5 miljardiem. Ja gadā Rīgas satiksmes transportlīdzekļi veic aptuveni 50 miljonus kilometru, 10 gadu laikā tiek jau būtu 500 miljoni. Tā kā līdz Mēnesim ir 384 400 kilometru, tad 10 gadu laikā Rīgas satiksmes sabiedriskais transports ir 650 reizes mērojis ceļu līdz Mēnesim un atpakaļ.

Atgādinām, ka līdz 2003.gadam atsevišķi darbojās divi autobusu parki Imanta un Tālava un Tramvaju un trolejbusu pārvalde, kurā ietilpa 3 tramvaju depo un 2 trolejbusu parki. Ņemot vērā to, ka visiem uzņēmumiem ir viens saimnieks – Rīgas dome, pieņemtais lēmums bija loģisks solis vienotas sabiedriskā transporta sistēmas izveidē un tā veiksmīgā pārraudzībā tik lielā pilsētā kā Rīga.

Karlīna Timofejeva, Foto: Kasjauns.lv

Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību