Trešdaļa Latvijas iedzīvotāju mājas uzkopšanai lieto ekoloģiskus produktus
Aptuveni trešdaļa Latvijas iedzīvotāju sadzīvē – mājas kopšanā – izmanto ekoloģiskus produktus, liecina sadzīves ķīmijas izstrādājumu ražotāja "Spodrība" veiktais pētījums.
Visvairāk aptaujāto respondentu izmanto ekoloģiskus produktus trauku mazgāšanai – 36%, bet 32% tos lieto telpu uzkopšanai un 29% – veļas mazgāšanai. Vairāk nekā puse jeb 65% no kopējā aptaujāto skaita atzīst, ka mājas tīrīšanas un veļas mazgāšanas līdzekļi ietekmē veselību, taču tikai 32% savā ikdienā izmanto eko produktus. Turklāt sievietes (73%) ir vairāk pārliecinātas par sadzīves līdzekļu kaitīgo ietekmi uz veselību nekā vīrieši (54%).
Kopumā 83% aptaujāto ir informēti par sadzīves ķīmijas ietekmi uz apkārtējo vidi.
"Spodrības" kvalitātes direktore Inese Vilka gan uzsvēra, ka sabiedrības informētība ne vienmēr nozīmē, ka arī savā ikdienā cilvēki pievērš uzmanību uz etiķetes rakstītajam. Aptaujas dati liecina, ka 59% gadījumu aptaujātie nepievērš uzmanību sadzīves ķīmijas sastāvam. Savukārt tikai 7% uzticas jebkuram uzrakstam uz produkta, bet 35% uzticas norādei, ka tas ir ekoloģisks produkts.
"Izvēloties veļas mazgāšanas un telpu uzkopšanas līdzekļus, vissvarīgākais respondentiem ir produkta cena. Ekoloģisko produktu cenu primāri nosaka tas, ka produkti ir koncentrētāki, līdz ar to lietošanā efektīvāki," teica Vilka.
Pētījums tika veikts no šā gada 11. līdz 15.aprīlīm, aptaujājot 892 respondentus vecumā no 15 līdz 73 gadiem.
"Spodrība" ir dibināta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 439,7 tūkstoši latu. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Latvijas kompānija "Ferund". Uzņēmums gan ir akciju sabiedrība, tādēļ tam nav Uzņēmumu reģistram jāsniedz ziņas par īpašniekiem, un šī informācija var neatbilst patiesībai.
BNS