Tomēr atļaus "Rīgas Satiksmei" pirkt jaunus autobusus par 53 miljoniem latu
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atļauj Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" slēgt 75,8 miljonus eiro (53,16 miljonus latu) vērto iepirkuma līgumu par autobusu piegādi ar Polijas uzņēmumu "Solaris Bus&Coach s.a." ("Solaris"), liecina IUB paziņojums.
Izvērtējot sūdzības, IUB secinājis, ka "VDL Bus&Coach bv" un personu apvienības - "Domenikss" un "Swedbank" - iesniegumi par iepirkumu ir daļēji pamatoti, taču pieļautie pārkāpumi nevar ietekmēt lēmumu par iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu.
"Nav pamata lemt par aizliegumu "Rīgas satiksmei" turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu ar konkursā noteikto uzvarētāju," teikts IUB lēmumā.
IUB lēmumu vēl iespējams pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no lēmuma saņemšanas dienas, kas ir šā gada 1.novembris.
Jau ziņots, ka par "Rīgas satiksmes" konkursa uzvarētāju 12.septembrī tika atzīts "Solaris", ar kuru paredzēts noslēgt 75,8 miljonus eiro vērtu līgumu, saskaņā ar kuru piecu gadu laikā "Rīgas satiksmei" tiks piegādāti vismaz 175 autobusi, paredzot iespēju pasūtījuma apjomu palielināt līdz 30%. Paredzēts, ka pirmie jaunie "Solaris" autobusi Rīgas ielās varētu parādīties aptuveni pēc astoņiem mēnešiem - nākamās vasaras sākumā.
Savukārt šā gada septembrī IUB saņēma divas sūdzības par iepirkumu. Tās iesniedza apvienība - "Mercedes Benz" tirgotājs SIA "Domenikss" un AS "Swedbank" -, kā arī "Amoplant" autobusu ražotājs "VDL Bus&Coach b.v.".
"Domeniksa" ģenerāldirektors Viktors Troicins biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja, ka "Rīgas satiksme" plāno iegādāties autobusus, kas neatbilst mūsdienu oglekļa dioksīda (CO2) izmešu normām un no 2014.gada nebūs izmantojami satiksmē. Viņš skaidroja, ka "Solaris" ir apņēmies piegādāt autobusus ar "Euro 5" izmešu normām atbilstošiem dzinējiem, kas saskaņā ar Eiropas Savienības regulu nav izmantojami no 2014.gada, kad stāsies spēkā prasība visā Eiropā lietot jaunās paaudzes "Euro 6" dzinējus.
"Rīgas satiksmes" autobusu iepirkuma konkursā pieteikumus iesniedza četri pretendenti - Solaris" no Polijas, "Mercedes Benz", Itālijas, Francijas un Vācijas dibinātā kompānija "Iveco", kā arī Latvijā izveidotais uzņēmums "Amoplant". Par konkursa uzvarētāju 12.septembrī tika atzīts "Solaris".
"Rīgas satiksmes" attīstības stratēģija paredz tuvāko piecu gadu laikā iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks piegādāti pakāpeniski piecu gadu laikā. Tos paredzēts izmantot visos maršrutos, nomainot vecākos transportlīdzekļus, bet nolietotos transportlīdzekļus "Rīgas satiksme" centīsies pārdot izsolē.
Šovasar noslēgtajā trolejbusu iepirkuma konkursā par uzvarētāju tika nosaukts vienīgais pretendents - Čehijas firma "Škoda Electric", kas Rīgai piegādās 125 trolejbusus, katru 808 000 eiro (565 600 lati) vērtībā. Līguma kopsumma sasniegs 131,8 miljonus eiro jeb 92,6 miljonus latu. Tā dārdzība tiek pamatota ar to, ka trolejbusi būs vismaz 18 metrus gari un aprīkoti ar dažādām iekārtām komfortam un drošībai.
LETA, Foto: Ieva Čīka/LETA