Ap skolām Rīgā nedrīkstēs izvietot saldināto un enerģijas dzērienu, kā arī čipsu reklāmas
Piecdesmit metru rādiusā ap skolām nedrīkstēs izvietot saldināto un enerģijas dzērienu, kā arī čipsu reklāmas, paredz jaunie noteikumi par reklāmu izvietošanu Rīgā, ar kuru projektu trešdien plāno iepazīties Pilsētas attīstības komiteja.
Saistošie noteikumi par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā jāmaina, jo veikti grozījumi Reklāmas likumā, stājies spēkā Priekšvēlēšanu aģitācijas likums, kā arī Ministru kabineta noteikumi par kārtību, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu.
Dome norāda, ka saistošo noteikumu projekta galvenais mērķis ir harmoniska pilsētvide, lai reklāmas nedominētu pār arhitektūru, nekļūtu pārāk agresīvas, bet tajā pašā laikā neliegtu iespēju uzņēmējiem reklamēties.
Jaunajā noteikumu projektā pamatā saglabātas pašlaik spēkā esošo 2005.gadā pieņemto domes noteikumu par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Rīgā normas.
Jauni ierobežojumi noteikti mobilajai reklāmai, kam aizliegts braukt sastrēgumstundās, tāpat aizliegts reklāmas uzkrāsot vai uzlīmēt uz ielas vai ietves seguma, izņemot tirdzniecības centru un universālveikalu teritorijas ārpus Rīgas vēsturiskā centra, reklāmās izmantot skaņu efektus, izvietot reklāmas uz kokiem un stabiem.
Savukārt vairākas normas jaunajā noteikumu projektā ir liberalizētas. Piemēram, tiek pieļauta modernās tehnoloģijās veidota reklāma uz pretugunsmūriem Vecrīgā, liela izmēra reklāmas uz kultūras iestādēm – teātriem, muzejiem, operas.
Galīgais lēmums par saistošo noteikumu projektu jāpieņem Rīgas domei.