Pētījums: meiteņu sekmes Latvijas skolās ir labākas visās izglītības jomās
Latvijā meiteņu sasniegumi skolās ir augstāki nekā zēniem visās izglītības jomās, secināts Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) starptautiskajā izglītības kvalitātes pētījumā.
Tāpat pētījumā secināts, ka Latvijas pamatskolas vecāko klašu skolēnu kompetence matemātikā, dabaszinātnēs un lasīšanā atbilst Eiropas Savienības un OECD dalībvalstu vidējam līmenim. Pēdējos gados visās satura jomās – matemātikā, dabaszinātnēs un lasīšanā – vērojama Latvijas skolēnu sasniegumu izaugsme.
Salīdzinoši augstāku kompetenci Latvijas pamatskolas vecāko klašu skolēni uzrāda tieši dabaszinātnēs. Latvijas skolēnu sasniegumi visās satura jomās ir augstāki par Lietuvas un Krievijas skolēnu sasniegumiem, taču būtiski atpaliek no Igaunijas vienaudžu veikuma.
Secināts, ka Latvijas piecpadsmit gadu veco skolēnu mācību sasniegumu atkarība no ģimenes materiālās labklājības, mājās pieejamiem izglītības un kultūras resursiem, vecāku izglītības un profesijas atbilst OECD valstu vidējam līmenim, taču pēdējos gados šī atkarība ir kļuvusi izteiktāka.
Piecpadsmit gadu veco skolēnu vidējie sasniegumi matemātikā, dabaszinātnēs un lasīšanā Latvijas lauku skolās joprojām atpaliek no viņu vienaudžu sasniegumiem Rīgas un citu Latvijas pilsētu skolās.
Pamatskolas vecāko klašu skolēnu ar zemu kompetences līmeni matemātikā, dabaszinātnēs un lasīšanā relatīvais skaits Latvijā ir mazāks nekā OECD valstīs, kas vērtējams pozitīvi, turpretī joprojām par nepietiekamu uzskatāms skolēnu skaits ar augstu kompetenci matemātikā, dabaszinātnēs un lasīšanā, kas Latvijā ir zemāks nekā vidēji OECD valstīs.
Pētījumu Latvijā īstenoja Valsts izglītības un attīstības aģentūra sadarbībā ar Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētniekiem.
Latvijas skolēnu sasniegumi salīdzināti ar viņu vienaudžu sniegumu no 65 pasaules valstīm.