Runā Rīga

"Rīgas satiksme" izsniegusi jau aptuveni 30 000 tā saukto rīdzinieka karšu

Jauns.lv

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums "Rīgas satiksme" izsniegusi aptuveni 30 tūkstošus tā saukto rīdzinieka karšu, pastāstīja kompānijas preses sekretārs Viktors Zaķis.

"Rīgas satiksme" izsniegusi jau aptuveni 30 000 tā...

"Pašlaik "Rīgas satiksme" ir saņēmusi 100 tūkstošus pieteikumu rīdzinieka karšu izsniegšanai. Jāatzīmē gan, ka uzņēmumam fiziski būs jāizgatavo 85 tūkstoši karšu, jo 15 tūkstošos gadījumu pretendentiem jau ir e-taloni  - nepieciešams vien nomainīt to statusu. Pašlaik uzņēmums ir izgatavojos aptuveni 50 tūkstošus rīdzinieka karšu, bet izsniegti ir aptuveni 30 tūkstoši," sacīja Zaķis, taču norādīja, ka rīdzinieka karšu pieteikumu skaits varētu pieaugt, jo daudzi cilvēki vēlas pieteikties kartēm tieši klientu apkalpošanas centros.

Tāpat viņš pastāstīja, ka līdz ar lielo iedzīvotāju vēlmi iegūt rīdzinieka kartes pie "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centriem veidojas rindas. "Šajās rindās stāv gan tie cilvēki, kas jau ir pieteikušies rīdzinieka kartēm elektroniski un klientu apkalpošanas centrā vēlas to tikai saņemt, gan arī tie, kuri nav izmantojuši iespēju pieteikties klienta kartei internetā un vēlas to izdarīt centrā. Jāteic, ka šādu cilvēku apkalpošana uz vietas ir diezgan ilga - no desmit līdz 15 minūtēm -, jo ir jāpārbauda personas dati, jānofotografē, un jāizgatavo karte," sacīja Zaķis.

Viņš atzīmēja, ka ne pie viesiem klientu apkalpošanas centriem ir rindas, kā arī pie atsevišķiem centriem rindas ir mazākas nekā citur.

Kompānijas preses sekretārs norādīja - lai nodrošinātu labāku klientu plūsmu šajā periodā, "Rīgas satiksme" ir trīskāršojusi vietu skaitu, kur var saņemt klientu kartes. ""Rīgas satiksmei" pašai ir astoņi klientu apkalpošanas centri, kas strādā 12 stundas dienā, tostarp arī brīvdienās, taču, sākot rīdzinieka karšu izsniegšanu, mēs nodrošinājām karšu saņemšanu vēl astoņos "Rīgas namu pārvaldnieka" klientu centros, kas arī strādā 12 stundas dienā un septiņas dienas nedēļā, kā arī esam atvēruši apkalpošanas punktus Rīgas pilsētas izpilddirekcijās," klāstīja Zaķis.

Savukārt Rīgas domes deputāts Vadims Baraņņiks, ceturtdien Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" norādīja, ka galvenā problēma, kas ietekmējusi rindu veidošanos, ir atsevišķu pušu paziņojumi, ka Rīgas domes plānotā sabiedriskā transporta biļešu cenu diferencēšana nestāsies spēkā. "Galvenā problēma šajā procesā bija tas, ka cilvēkiem mēģināja iestāstīt, ka biļešu cenu izmaiņas nestāsies spēkā. Tāpēc arī pirmajās dienās, iedzīvotāju atsaucība, piesakoties kartēm, nemaz nebija tik liela," teica Baraņņiks.

Tāpat viņš atzīmēja, ka dome izskata iespējas, lai nodrošinātu "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centru darbību arī atsevišķās svētku dienās.

Jau ziņots, ka pilsētas iedzīvotāji tiek aicināti pieteikties rīdzinieku kartēm, jo, pamatojoties uz tām, galvaspilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem tiks samazinātas sabiedriskā transporta biļešu cenas. Tādējādi galvaspilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem par sabiedriskā transporta izmantošanu nākamgad būs jāmaksā 60 eiro centu (42 santīmi), bet nedeklarētajiem - 1,2 eiro (84 santīmi). Savukārt nākotnē rīdzinieka kartei plānots piesaistīt arī citus pakalpojumus.

Šobrīd gan vēl nav zināms, vai Rīgai plānoto sabiedriskā transporta biļešu cenu reformu izdosies realizēt, jo Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija uzskata, ka tā nav akceptējama un ir juridisks brāķis. Ministrija Rīgas domei uzdevusi noteikumus pārstrādāt un labot.

Savukārt Rīgas dome grozījumus noteikumos apstiprināja atkārtoti, tostarp paredzot, ka braukšanas maksas atlaidi sabiedriskajā transportā varēs saņemt arī tās personas, kurām Rīgā pieder nekustamais īpašums un kuras maksā nekustamā īpašuma nodokli.

BNS