Citi sporta veidi

Siguldas bobsleja trases rekonstrukcijai būtu nepieciešami 5 miljoni eiro

Jauns.lv

Siguldas bobsleja un kamaniņu trases rekonstrukcijai būtu nepieciešami 5 miljoni eiro (3,5 miljoni latu), un tad to bez problēmām varētu izmantot nākamos 25 gadus, šodien preses konferencē pastāstīja Siguldas novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics.

Siguldas bobsleja trases rekonstrukcijai būtu nepi...

Mitrevics uzsvēra, ka iespējami divi trases attīstības varianti - lētākā rekonstrukcija vai arī pilnīga pārbūve, kuras rezultātā to varētu pielāgot arī bobsleja četriniekiem.

Šobrīd Latvijā ieradies Starptautiskās Bobsleja federācijas (FIBT) prezidents Ivo Feriāni, kurš uzsvēra - ja trase tiktu pielāgota četriniekiem, tajā notiktu ne tikai Pasaules kausa posmi, bet drīzā nākotnē arī pasaules čempionāts. "Siguldas mēram ir lieliska vīzija. Viņš šeit vēlas radīt modernu sporta centru, un mēs par visiem 100% atbalstam šo projektu," teica Feriāni.

"Bobslejs, skeletons un kamaniņu sports Latvijā sasnieguši zināmu līmenī, tāpēc ceram arī uz Feriāni kunga zināmu atbalstu, lai informētu valsts atbildīgās amatpersonas par trases problēmām," teica Siguldas trases direktors Dainis Dukurs, "piemēram, šobrīd Sigulda ir pilna ar daudziem ārvalstu sportistiem. Mēs esam starptautiskajā apritē, tomēr ir nepieciešamas nopietnas investīcijas, tāpēc mēs centīsimies izmantot šo momentu, lai grieztos pie kapitāldaļu turētājiem."

Šobrīd Siguldas trasē regulāri risinās tikai Pasaules kausa posmi kamaniņu sportā, tomēr jau gada sākumā izskanēja informācija, ka novecojušas infrastruktūras dēļ Latvijai šīs tiesības varētu vairs nepiešķirt.

"Feriāni vizīte ir vēl viens būtisks apstiprinājums, ka šie trīs sporta veidi Latvijā ir ļoti svarīgi cīņā par olimpiskajām medaļām, bet ziemas spēlēs pat paši svarīgākie," atgādināja Mitrevics. "Esam maza valsts kartē, bet lielvalstu starpā šajos sporta veidos. Mums ir jāpieņem lēmums, ko darām tālāk - ar salīdzinoši nelielām investīcijām, kas ir pieci miljoni eiro, mēs sasniegtu 21.gadsimta līmeni un ļautu trasei dzīvot vēl 25 gadus. Vienā ziemā trase valstij vidēji ienes miljonu. Līdz ar to 5 līdz 8 gadu laikā investīcijas atgrieztos atpakaļ. Šādu būvju nav daudz, kas spēj atgriezt savas investīcijas."

Pēc Mitrevica plāniem, šobrīd trasei varētu veikt rekonstrukciju, bet pilnīgu pārbūvi - pēc pāris gadiem, kad valstī uzlabotos ekonomiskā situācija.

"Esam iepalikuši ar jaunākajām tehnoloģijām, bet nespējam nopelnīt tik daudz, lai investētu," piebilda Dukurs, stāstot, ka šobrīd nepieciešami saules aizsegi, kas ir ļoti novecojuši. Tāpat trasē būtu nepieciešama jauna apskaņošana, tablo un daudzas tehniskas lietas. "Decembrī trasē notiks Internacionālā kausa posms skeletonā. Mēs esam starptautiskajā apritē."

Kā stāstīja Dukurs, trase pirms 25 gadiem būvēta kā kamaniņu trase ar īsām ieejām līkumos. Krievijas bobslejisti treniņos izmēģina braukšanu arī ar četrinieku kamanām, bet tad tam ir speciāli jāsagatavo ledus.

"Tā kā krieviem rodas jaunas trases, nepieciešama apņēmīga rīcība un jāizlemj, vai vēlamies trasi tikai nedaudz uzlabot vai tehniski mainīt," uzsvēra Latvijas Bobsleja federācijas (LBF) prezidents Jānis Kols. "Neviena šāda trase pasaulē nespēj izdzīvot bez valsts atbalsta."

LETA