Pastaigas ekskluzīvā intervija ar supermodeli Liliju Kolu

Pastaigas ekskluzīvā intervija ar supermodeli Liliju Kolu

Jauns.lv

Marta beigās Londonā norisinājās grandioza The Body Shop jaunā koncepta Beauty With Heart jeb Skaistums no Sirds prezentācija, uz kuru bija ielūgta arī Pastaiga.

Līdz ar jaunā titula iegūšanu uz jaunās modeles Lilijas Kolas pleciem patiesībā ir uzgūlis pavisam ne viegls darbiņš, jo būt par The Body Shop vēstnieci ir gana atbildīgs pienākums. Šajā konkrētajā gadījumā ar skaistumu un atpazīstamību vien ir par maz gan zīmola koncepcijas un principu, gan arī vēstures dēļ. Vēstnieces pienākumos ietilpst ne tikai fotografēties reklāmas kampaņām, bet arī nest zīmola vārdu pasaulē, sniegt intervijas un ar savu personīgo piemēru atbilst zīmola vērtībām. Kad vēl bija dzīva The Body Shop dibinātāja un aktīvākā vērtību paudēja Anita Rodika, viņa pati komunicēja ar ārpasauli un darīja to absolūti harizmātiskā veidā. Pastaigai savulaik bija tas gods sastapt Anitu Rodiku. Tā bija ļoti interesanta, dzīva un iedvesmojoša tikšanās, pēc kuras gribējās uzsmaidīt visai pasaulei un izdarīt kaut ko labu un cilvēcei noderīgu. Bet pēc tam, kad zīmolu pārpirka skaistuma industrijas gigants L’Oréal un arī zīmola dibinātāja aizgāja no dzīves, radās sajūta, ka The Body Shop iepauzē un meklē savu īsto ceļu mūsdienu skaistuma industrijā. It kā aizsāktais turpinājās, bet vērotājam no malas neradās iespaids par skaidru vīziju.

Lilija Kola un The Body Shop

Lilija Kola un The Body Shop

Nu ir pilnīgi skaidrs, ka ceļš ir nosprausts un tas visprecīzākajā veidā atbilst The Body Shop sākotnējām vērtībām. Un Kembridžas augstskolu beigusī pasaulslavenā modele, nu jau arī aktrise (šogad iznāks trīs filmas ar viņas piedalīšanos), vides un sociāli nozīmīgu tēmu aktīviste Lilija Kola ir vislabākā izvēle. “Es jau ilgu laiku aizstāvu ideju, ka uzņēmējdarbībai un patērētājiem ir liela vara, kuras potenciālu var izmantot pozitīvu pārmaiņu radīšanai visā pasaulē. The Body Shop izjūt atbildību pret cilvēkiem un vidi. Un tā ir apbrīnojama sajūta – atbalstīt zīmolu, kas šajā ziņā ir bijuši pionieri. Tāda ir modeļu profesija – tu bieži kaut ko pārdod. Kad smaidu The Body Shop reklāmās, pirmo reizi dzīvē pati tiešām vēlos smaidīt, kaut ko pārdodot.” Par jautājumu, vai bizness patiešām, pēc viņas domām, var padarīt pasauli labāku, Lilija ir vairāk nekā pārliecināta: “ Bizness pilnīgi noteikti var darīt labu. Mūsu globāli kapitālistiskajā sistēmā biznesa vide ietekmē vairuma cilvēku ikdienas dzīvi, nemaz jau nerunājot par apkārtējo vidi. Kad šī biznesa vide sāks mainīties uz labu, tad arī pasaule mainīsies līdz ar to.”

Rudmatainā jaunā sieviete pārsteidzošā veidā apvieno sevī glamūru ar dabīgumu, vienkāršību un cēlumu. Uz interviju viņa bija atnākusi gaisīgā Miu Miu mini kleitiņā un speciāli viņai Vivjēnas Vestvudas (ekstravagantā modes māksliniece apmeklēja arī The Body Shop prezentāciju) darinātā apmetnī no auduma, kuru savukārt Lilijai personīgi bija uzdāvinājis kāda Āfrikas ciemata vecākais. Piekrītot kļūt par vēstnieci, viņa kopā ar The Body Shop bija devusies ceļojumā uz Ganu apciemot Kopienu Tirdzniecības programmas dalībniekus.

Intervijas laikā viņas kājas bija basas. Modīgās augstpapēžu kurpes stāvēja noliktas blakus. Diez vai par iemeslu tam bija kāju nogurums, drīzāk viņa nolēma ar savu modeles parametriem atbilstoši garo augumu nemulsināt žurnālistus, kuri savukārt vēlējās ar viņu nobildēties. Lai nu kā – basās kājas lieliski iederējās glamūri ēteriskajā tēlā. Lilija ar degsmi klāstīja savus pasaules uzskatus, stāstīja par pumpurā esošo aktrises karjeru, bet labprāt dalījās arī ar saviem skaistuma noslēpumiem: “Es uzskatu, ka laba meikapa pamatā ir laba āda. Tāpēc iespējams mazliet garlaicīgi, bet patiešām būtiskas ir pamatvērtības: pienācīgi atpūsties, dzert daudz ūdeni, rūpēties par veselību. Esmu atklājusi alvejas sulu, kas ļoti labi iedarbojas uz ādu. Lietoju arī uztura bagātinātājus. Un tad, kad āda izskatās vesela un izskaties labi, meikapam jau ir cita funkcija – izcelt sejas vaibstus, nevis kaut ko maskēt.”

Kā daudzas modeles, kuru darbs ir teju sinonīms meikapa lietošanai milzīgos kvantumos, arī Lilija ikdienā izvēlas atpūsties no tā un lieto tikai pašu nepieciešamāko. “Katru dienu krāsoju ar tušu skropstas, jo manas skropstas ir diezgan gaišas. The Body Shop Big and Curvy ir brīnišķīga. Bieži lietoju korektoru pūtīšu nomaskēšanai, ja tādas uzradušās. Man ļoti patīk korektors no tējas koka līnijas, jo tas ne tikai maskē, bet ir arī antibakteriāls. Pūderkrēms man ir no Chanel, bet to es lietoju, kad dodos uz kādu pasākumu vakarā. Pa dienu parasti pūderkrēmus nelietoju. Dažreiz akcentēju seju ar šimmera palīdzību, lai liktu tai viegli uzmirdzēt. Pa retam ietonēju acis ar brūnām acu ēnām, bet to tiešām daru ļoti reti. Un parasti kosmētikas somiņā man vienmēr ir līdzi viena vai divas lūpu krāsas. Lielākoties – sarkanos, oranžos vai vecrozā toņos. Lūpu krāsa ir visvienkāršākais veids, kā ātri nomainīt imidžu.”

Tas, ka modele savu favorītu sarakstā pieminēja cita zīmola produktu, ir pārsteidzoši, jo parasti glancētajos žurnālos mēs lasām, ka zīmolu vēstnieces izvēlas tikai konkrētā zīmola produkciju. Pat, ja aktrise vai modele ir miljonāre un zīmols ir masu. Izvēle par labu Chanel pūderkrēmam patiešām uzpērk un liek noticēt visam teiktajam.

Kā jebkura sieviete, supermodele kosmētiku izvēloties, balstoties uz rekomendācijām, vai tas būtu meikapa mākslinieka vai kosmētiķes ieteikums. Arī draudzeņu padomos viņa ieklausoties. Ja vien iespējams, Lilija izvēlas dabiskus produktus, piemēram, tējas koka eļļu pūtīšu ārstēšanai. “Manu lēmumu ietekmē arī kompānijas ētiskās vērtības. Ja es ar savu pirkumu varu atbalstīt kompāniju ar labām vērtībām, tad dodu priekšroku šādas kompānijas produkcijai.” Tējas koka eļļa esot bijis viens no lielākajiem Lilijas atklājumiem, izpētot The Body Shop produkciju jau vēstnieces statusā, bet ar zīmolu kopumā viņa bijusi labi pazīstama jau kopš bērnības. “Es uzaugu Londonā, un netālu no manas skolas bija The Body Shop veikals, kur pavadīta ne viena vien stunda manā bērnībā. Tas bija kā jautrs piedzīvojums – spēlēties ar tik dažādajām smaržām, krāsām, tekstūrām, kas nākušas no visas pasaules. Viena no lietām, ko lietoju tad un turpinu to darīt arī tagad, ir sviestkrēmi. Mani iecienītākie ir kakao, basijas, kaņepju, vitamīna E sviestkrēmi. Fakts, ka The Body Shop tirgoja hennu, kad biju maza, pavisam noteikti rosināja domas, ka rudi mati – tas ir superīgi, vēl pirms es biju pietiekami gudra, lai pati to apzinātos!”

Tā dažreiz dzīvē notiek – te tu iedvesmojies no kaut kā, apbrīno kaut ko, bet jau nākamajā mirklī pats esi tajā visā iekšā. Jau šogad vasarā pārdošanā nonāks Lilijas Kolas izstrādātā dekoratīvās kosmētikas kolekcija Cruelty-free Make-up jeb dekoratīvā kosmētika bez cietsirdības. Tāpat kā visa šī zīmola produkcija, arī šie produkti nekad nav izmēģināti uz dzīvniekiem un nesaturēs dzīvnieku izcelsmes sastāvdaļas. Piemēram, kolekcijas produkti nesatur vaboļu čaulu ekstraktu produktu iekrāsošanai. Kā simbols tam ir mārītes spārnu raksta motīvs produktu iepakojumos. Mirdzumu šajos produktos nodrošina minerālā vizla, bet saistvielas ir izgatavotas no dabiskiem augu izcelsmes materiāliem, nevis no sasmalcinātiem vēžveidīgajiem. Kolekcijā iekļauts arī mini otiņu komplekts. To ražošanā savukārt ir izmantotas nevis kazu vai kādu citu dzīvnieku spalvas, bet mākslīgie sariņi. Lilijas Kolas mīļākais produkts no šīs kolekcijas ir Lip and Cheek Dome – lūpu un vaigu sārtums.

Kolekcijas vizuālais tēls izdevies atmiņā paliekošs, neparasts un dekoratīvās kosmētikas kolekciju tēliem neraksturīgs – skaistule-cīnītāja, kāda Lilija Kola arī patiesībā ir. “Viss, kas ir vajadzīgs ļaunuma triumfam, ir tas, lai labi cilvēki neko nedarītu, teicis Edmunds Burke. Kad es augu, šis citāts karājās virs manas guļamistabas durvīm! Es nesaku, ka esmu labs cilvēks, bet, manuprāt, tiklīdz jūs uzzināt par netaisnību, jums ir pienākums izpētīt apstākļus un risināt problēmu.” Izskatās, ka The Body Shop ir izdevies izvēlēties cienīgu Anitas Rodikas aizsāktā darba turpinātāju...

Pastaiga.lv / Foto no publicitātes materiāliem