Latvijas uzņēmums "Rita" vairāk nekā pusi produkcijas ražo "H&M" zīmolam
Trikotāžas fabrika "Rita" 98%-99% produkcijas eksportē. No tās vairāk kā puse tiek ražota Zviedrijas apģērbu mazumtirgotājam H&M. Ārzemēs apģērbi tiek tirgoti ar birku "Made in Latvia", jo tāds ir uzņēmuma nosacījums.
„Ritas” saražotā produkcija ir nopērkama populārā zīmola "H&M" ("Hennes&Mauritz") veikalos, kā arī citu zīmolu veikalos visā pasaulē - Zviedrijā, Norvēģijā, Somijā, Dānijā, Vācijā, Polijā, Beļģijā, Francijā, Lielbritānijā, Čehijā, Slovākijā, Rumānijā, Itālijā, Portugālē, Spānijā, Arābu Emirātos, Turcijā, Ķīnā, Honkongā, Dienvidkorejā, Japānā, Amerikā, Kanādā un nedaudz arī Krievijā. No minētajām valstīm lielākie eksporta tirgi "Ritai" ir Vācija (18%), Lielbritānija (10%), un tām seko pārējās.
Tiesa, neliels apjoms tiek realizēts arī Latvijā, un tas lielākoties notiek "Ritas" zīmola veikalos, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja "Ritas" prezidents Vladimirs Sazonovs.
Tāpat uzņēmuma vadītājs uzsvēra, ka "Ritas" ražotie produkti citiem zīmoliem, kas tiek pārdoti ārvalstīs, ir ar birku "Made in Latvia" (''Ražots Latvijā"), jo tāds ir uzņēmuma nosacījums.
Tiesa, vairāk nekā puse produkcijas, dažkārt pat līdz 70%, tiek ražota tieši "H&M". "Zinu, teorētiski nevajadzētu būt situācijai, ka uzņēmumam viens pasūtītājs iegādājas vairāk nekā pusi no saražotās produkcijas. Manī nemitīgi noris iekšējā cīņa, pārdzīvojumi, šaubas, tomēr visus šos gadus, kopš strādājam ar "H&M", sadarbība ir bijusi stabila un caurredzama. Tajā pašā laikā arī jāsaprot, kur gan vēl pasaulē būtu iespējams atrast tik lielu klientu trikotāžas nozarē? Protams, ir "Zara", bet tai ir savs ražotāju tīkls," norādīja Sazonovs.
"Ritai" sadarbība ar "H&M" sākusies 1994.gadā, un kopš tā laika trikotāžas fabrika sāka atdzīvoties - tika saremontēti jumti un veikti citi nepieciešamākie darbi, pēc tam iegādātas jaunas iekārtas un visu laiku pamazām palielināta darbinieku alga.
""Ritas" un "H&M" sadarbības pamatā ir abpusēja uzticēšanās un caurredzamība. Ja "Ritai" kaut kādu iemeslu dēļ nākas celt pašizmaksas cenas, tad tas "H&M" tiek pamatots ar faktiem. Tāpat sadarbības potenciālu nosaka "Ritas" spēja apmierināt pasūtītāja vajadzības - veikt darbu ātri un kvalitatīvi. Trikotāžas fabrikas sadarbība ar "H&M" ir ļoti veiksmīga, jo varam rēķināties ar to, ka, piemēram, dienā, kad izsūtām produkciju, klients mūsu bankas kontā ieskaita naudu par paveikto," tā Sazonovs.
Trikotāžas fabrika "Rita" dibināta 1924.gadā. Pašlaik "Rita" veic adīšanu, krāsošanu, apdari, šūšanu, ražo trikotāžas izstrādājumus sievietēm, bērniem un vīriešiem.