Aijai Simsonei rozā perioda nav bijis; viņa sapņo un zvērīgi strādā
Ar vēlējumu atgriezties bērnībā žurnāliste Una Ulme savai draudzenei, izdevniecības „Rīgas Viļņi” valdes priekšsēdētājai Aijai Simsonei biroja atklāšanas svētkos uzdāvināja rozā kubu – sēdekli viņas buduāram.
„Katrai meitenei reiz bērnībā bijis rozā periods, novēlu, sēžot uz šī kuba, atgriezties atmiņās par šo jauko laiku,” no sirds vēlējumu izteica Una Ulme. „Kāds rozā periods?! Man nebija šāda perioda. Mēs ar brāli rāpāmies kokos, ja vajag – kāvāmies,” atklāti atzīst izdevniecības valdes priekšsēdētāja. Lai arī viņa, atbilstoši savam statusam eleganti ģērbjas, tomēr viņas dziļākā būtībā nemājo rozā meitene.
Sāk kā žurnāliste
Uzņēmība un spēja cīnīties par saviem sapņiem kā arī ikdienas darbs izdevniecībā liecina, ka aiz maigās ārienes slēpjas stingrs raksturs, mērķtiecība un talants.
Izdevniecības vadītāja savu karjeru uzsāka kā žurnāliste – 19 gadu vecumā paralēli studijām viņa sāka strādāt par žurnālisti tolaik Latvijā ārkārtīgi populārajā laikrakstā „Jūrmala”, vienlaikus veidojot publikācijas arī otrajai lielākajai un toreiz progresīvākajai Latvijas avīzei „Latvijas Jaunatne”, žurnālam „Liesma”, piedalījās Jauno autoru seminārā, veidoja radioraidījumus kopā ar Ingu Baušķenieku un Hardiju Lediņu. 1992. gadā viņa iesaistījās Nepieradinātās Modes Asamblejas rīkošanā un bija Bruno Birmaņa preses sekretāre.
No 1993. līdz 1994. gadam Aija Simsone bija žurnāliste un reklāmas daļas vadītāja „Dienas” izdotajā nedēļas laikrakstā „Nakts” un žurnāliste nedēļas laikrakstā „Tev”.
Pēc vecākās meitas dzimšanas Simsone rakstīja žurnālam „Santa” un organizēja preses konferences.
1995. gadā, atgriežoties aktīvākā darbā, viņa sāk strādāt par „Baltkom” preses sekretāri, bet no 1997. līdz 1998. gadam bija „Baltkom” grupas mārketinga un sabiedrisko attiecību direktore. Daudziem vēl atmiņā mobilo telefonu operatora „Baltkom” uzrunājošais simbols – saulespuķe. Tā ir Aijas Simsones izlolota un īstenota ideja.
Izaudzē no viena žurnāla
Kopš 1998. gada viņa ir izdevniecības „Rīgas Viļņi” direktore. Tā sākas ar vienu žurnālu – televīzijas programmu „Rīgas Viļņi” latviešu valodā. Aijas Simsones vadībā izdevniecība strauji augusi un 15 gadu laikā kļuvusi par vienu no straujāk augošajiem un lielākajiem mediju uzņēmumiem Latvijā. Izdevniecība „Rīgas Viļņi” izdod 12 populārus drukātos medijus – “Kas Jauns”, “Rīgas Viļņi”, “Laimīgā Programma”, “Otkrito”, “Patiesā Dzīve”, “Sīrups”, „Pastaiga”, „Pastaiga.ru”, „100 labi padomi”, „Degpunkts”, “Stella” latviešu un krievu valodā, dažādus tematiskos pielikumus, kā arī veiksmīgi startējusi interneta vidē ar portāliem kasjauns.lv un otkrito.lv.
Sapņo un zvērīgi strādā
Izdevniecībai augot, tā vairākkārt mainījusi telpas. Kad telpas Bruņinieku ielā kļuva par mazu, „Rīgas Viļņi” pārcēlās uz modernu biroju ēku Lāčplēša ielā 20 a. Kopš šā gada maija izdevniecība atrodas Vecrīgā Kaļķu ielā 15. Tomēr telpu iekārtošana vēl turpinājās visu vasaru un tikai novembra sākumā izdevniecība svin jaunā biroja atklāšanas svētkus. Arī pati izdevniecības vadītāja ļoti daudz strādājusi, lai sagādātu saviem darbiniekiem ērtus darba apstākļus un iedvesmu raisošas telpas. No ieceres un darba ar dizaineriem, mēbeļu izvēles, pārvākšanās organizēšanas un daudziem praktiskiem darbiem, kurus viņa darījusi neskaitot darba stundas plecu pie pleca ar saviem darbiniekiem. Aija Simsone parādījusi sevi kā izcilu enerģijas pilnu vadītāju, kura spēj īstenot pat pārdrošus sapņus un nodrošināt interesantu un radošu darbu daudziem sava uzņēmuma darbiniekiem.