Aptauja: Ziemassvētku dāvanas internetā plāno iegādāties 70% iedzīvotāju
Ziemassvētku dāvanas un citas preces svētkiem iegādāties internetā šogad plāno 70% Latvijas iedzīvotāju, liecina mazumtirgotāja "Maxima Latvija" veiktās aptaujas rezultāti.
Savukārt līdz šim dāvanas internetā iegādājušies vien 34% respondentu.
Aptaujas rezultāti liecina, ka 24% aptaujas respondentu ne tikai svētku, bet arī ikdienas preču iegādi interneta veikalos pamato ar to, ka e-veikalos var iepirkties izdevīgāk nekā tradicionālajos veikalos. Savukārt 21% Latvijas iedzīvotāju norāda, ka svētku dāvanām un ikdienas nepieciešamībai internetā var atrast tādas preces, ko nav iespējams iegādāties veikalā, bet 17% procentu respondentu ir atzinuši, ka iepirkšanās e-veikalos ir ērtāka un 10% – ka iepirkšanās ir ātrāka nekā tradicionālajos veikalos.
"Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš aģentūrai BNS pastāstīja, ka pie e-veikalu priekšrocībām respondenti aptaujā minējuši arī ietaupīto laiku, kas pavadīts ceļā, apbraukājot vairākus veikalus un meklējot izdevīgākos piedāvājumus, tostarp dāvanas. "Tāpat aptaujātie labprāt izmanto piegādes servisu, lai smagie pirkumi nebūtu jānes pašiem. Tas ir saprotams, jo ne katrā Latvijas ģimenē ir automašīna, tādēļ lielāka apmēra preču piegāde līdz mājas durvīm ir liels atvieglojums. Īpaši parocīgi tas ir svētku laikā, kad jāiegādājas gan dāvanas, gan arī pārtikas krājumi svētku galdam, kā arī garajām brīvdienām," klāstīja Andiņš.
Tāpat aptaujas rezultāti liecina, ka 24% Latvijas iedzīvotāju ne tikai svētku laikā, bet kopumā ikdienā interneta veikalā iepērkas vismaz reizi mēnesī, 5% respondentu e-veikala pakalpojumus izmanto katru nedēļu, bet 23% aptaujāto – vismaz reizi trijos mēnešos. Savukārt 11% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju atklājuši, ka interneta veikalos vispār neiepērkas.
Atbilstoši aptaujas rezultātiem Latvijas iedzīvotāji dāvanu un ikdienas preču iegādei visbiežāk izmanto tādus Latvijas un ārzemju interneta veikalus vai izsoļu vietas kā "ebay.com" (38%), "220.lv" (31%), "xnet.lv" (17%) un "e-maxima.lv" (11%). Kā populāri tiek minēti arī kolektīvās iepirkšanās portāli, kā arī "sportdirect.com", "oriflame.lv" un "pirkumins.lv".
Respondenti norādījuši, ka interneta vidē visbiežāk iegādājas apģērbu un aksesuārus (45%), sadzīves tehniku (35%), dāvanas tuviniekiem (34%), dažādus skaistumkopšanas līdzekļus (32%), kā arī video un audio tehniku (23%). Apmēram 20% aptaujāto visbiežāk e-veikalos iegādājas preces bērniem un zīdaiņiem, bet 10% – pārtiku svētku galdam un ikdienas maltītēm. Savukārt, atbildot uz jautājumu par precēm, kuras nekad neiegādātos internetā, aptaujas dalībnieki visbiežāk norādījuši celtniecības preces (18%) un mēbeles (15%).
Aptaujas rezultāti arī liecina, ka, iepērkoties interneta veikalos, vairāk nekā puse (57%) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vienā iepirkšanās reizē iztērē no pieciem līdz 25 latiem. Bet 17% respondentu atzinuši, ka interneta veikalos visbiežāk veic pirkumus 26 līdz 45 latu apmērā. Tajā pašā laikā 32% aptaujāto apliecinājuši, ka izvēlas tieši tos interneta veikalus, kuros preces nopērkamas par viszemāko cenu, bet 23% respondentu izvēlas naudu tērēt tieši Latvijas interneta veikalos, taču 18% – tajos e-veikalos, kuros tiek piedāvāta preču bezmaksas piegāde.
Andiņš arī piebilda, ka aptaujā uz jautājumu par ziedošanas iespējām puse (54%) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju atzina, ka izmantotu iespēju un, tāpat kā iepērkoties veikalā, arī interneta veikalā ziedotu dažādiem labdarības projektiem.
"e-Maxima.lv" iedzīvotāju aptauja veikta novembrī, un tajā piedalījušies 1023 respondenti.
BNS
BNS