7 veidi, kā sievietes sabojā savu karjeru
Dažkārt liekas, ka esi strādājusi ļoti smagi, lai parādītu, ka esi konkurētspējīga darba tirgū un izveidotu karjeru, bet, neskatoties uz tavām pūlēm, ne vienmēr viss norit, kā iecerēts? Lūk, padomi, kā nesabojāt labo priekšstatu par sevi profesionālajā jomā.
Portāls huffingtonpost.com dalās padomos, no kādiem nepārdomātiem gājieniem vajadzētu izvairīties darba ikdienā, uzsverot: šie nav padomi tikai daiļajam dzimumam (jo darbā muļķīgi rīkojas arī vīrieši).
Lūk, raksturīgākās kļūdas
1. Pabeidz teikumu, kur mini faktus, vai arī paud savu viedokli, izmantojot jautājošu intonāciju
Tu esi aicināta piedalīties sanāksmē, jo kolēģi jūt, ka tev ir kāds svarīgs piedāvājums. Ja tu pietiekami skaidri savu ideju prezentē jautājošā intonācijā, tas var liecināt, ka pati tai netici un apšaubi sevis sacīto.
No tevi gaida, ka droši dalīsies ar savu viedokli biznesa tikšanās laikā. Tāpēc nesamazini sava viedokļa vērtību, sakot – „Es atvainojos, ka to saku, bet, manuprāt, mums vajadzētu gūt plašāku ieskatu projektā, pirms to nododam tālāk.” Ja tev ir viedoklis – saki to skaidri. Tavs viedoklis tiks vērtēts daudz augstāk, ja nepievienosi tam atvainošanās tekstu.
3. Sāc prezentāciju, sakot, cik uztraukusies tu patiesībā esi, un pabeidz to ar teikumu – „Man prieks, ka tas ir beidzies!”
Tonis kādā tu sāc prezentāciju, nosaka to, kā pārējie vērtēs tavu zināšanu un radošuma līmeni. Neaizmirsti par spēcīga sākuma un nobeiguma vērtību. Tev ir tikai dažas sekundes, lai auditorijas uzmanību vērstu uz sevi. Tikpat daudz laika kā saturam, velti arī ievadam un nobeigumam.
Kad nejūties ērti un esi satraukusies, vienmēr sāk parādīties arī nervozas kustības, kā matu virpināšana, drēbju kārtošana, mutes aiztikšana runāšanas laikā, roku knaibīšana. Visas šīs pazīmes parāda, ka neesi pārliecināta par sevi.
5. Neizvēlies darbam piemērotu apģērbu
Cilvēki nereti tevi vērtē pēc ārējā izskata. Atnākot uz darba tikšanos, ģērbjoties ļoti īsā kleitiņā vai augumu nenosedzošā blūzītē, tu sūti ļoti skaidru vēstījumu, un ne to labāko. Centies ievērot biznesa vadlīnijas, un parādi savu veikumu un prāta spējas, nevis vizuālo pievilcību.
Šādi darot, tu vēl vairāk mazini savu uzticamību. Labāks jautājums būtu: „Vai jums ir kādi jautājumi?” Tas jūs pozicionēs kā zinošu, nevis par sevi nepārliecinātu cilvēku. Vēl viens veids, kā iesaistīt sarunā citus cilvēkus, ir jautāt – „Kādas ir jūsu domas šajā jautājumā?”
7. Noniecini savus sasniegumus
Kad saņem komplimentu par labi paveiktu darbu, pieņem to ar prieku, nevis saki – „Tas nebija nekas liels”, vai „Tā bija tikai veiksme”. Reaģē, pieklājīgi pasakoties, piemēram – „Paldies par jūsu atbalstu, es rūpīgi pie tā strādāju, un esmu pateicīga, ka mani centieni tiek novērtēti.” Ir svarīgi sevi attēlot pozitīvā gaismā: ka esi pateicīga un profesionāla, nevis lielīga.