Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
Katras grupas asinis citādi reaģē uz vielām, kas uzņemtas ar barību. Tāpēc ir vērtīgi uzzināt, kāda pārtika ir vai nav vēlama tieši tavai asins grupai.

Uzturs, vadoties pēc asinsgrupas. Uzzini, kāda diēta piemērota tieši tev!

Esi vesels
2014. gada 25. janvārī 13:56 2014. gada 25. janvārī 13:56
 
Kas der visiem, neder nevienam. Šo teicienu var attiecināt uz diētu, kas paredz individuālu ēdienkarti katrai asinsgrupai.

Kas ir asinsgrupu diēta?

Sekojot idejai, ka katra asinsgrupa ir saistīta ar atšķirīgu evolūcijas procesu, amerikāņu ārsts, homeopāts Pīters d’Adamo piecdesmitajos gados izstrādāja individualizētu ēšanas plānu katrai asinsgrupai. Teorijas pamatā ir viņa pētījumi, kas pierāda – katras grupas asinis citādi reaģē uz vielām, kas uzņemtas ar barību. Pīters d’Adamo ir pārliecināts, ka, ievērojot šos pamatprincipus, uzlabojas vispārējais veselības stāvoklis, samazinās liekais svars un gremošanas traucējumi. Tiesa gan, medicīnas eksperti šo teoriju noliedz, apgalvojot, ka asinsgrupām nav absolūti nekādas saistības ar to, ko mēs ēdam. Bet – vai tas liedz pamēģināt?

0 (I) asinsgrupa – mednieki

Šī asinsgrupa attīstījusies pirms 40 000 gadu, kad cilvēki pārtika galvenokārt no medījumiem un viņu pamatēdiens bija gaļa.

Diētas īpatnības:

* Ēd daudz augļu un dārzeņu, bet samazini ziedkāpostu, kāpostu, baklažānu un kartupeļu patēriņu.

* Gaļu ar zemu tauku saturu ēd kopā ar dārzeņiem. Izvairies no cūkgaļas, desām, sālītas gaļas un citiem produktiem, kas satur daudz sāls. Ieteicama brieža, jēra, bifeļa un liellopu gaļa.

* Ēd zivis un jūras veltes, izņemot kūpinātu lasi, sālītas un marinētas siļķes, kaviāru, žāvētas zivis vai zivju konservus.

* Izvairies no kviešu produktiem un samazini citu graudaugu patēriņu. Ieteicama 100% diedzēta kviešu maize.

* Izvairies no bezalkoholisko atspirdzinošo dzērienu lietošanas, kolas un kafijas. Priekšroku dod tējai.

* Samazini piena, siera un olu patēriņu. Lieto sviestu un svaigo sieru ar zemu tauku saturu.

* Ieteicamo augļu un augļu sulu sarakstā ir ananasu sula, tumšās plūmes, plūmju sula, tumšo ķiršu sula, svaigas un žāvētas vīģes, žāvētas plūmes. Nav ieteicama ābolu sula, apelsīni, apelsīnu sula, avokado, kazenes, kokosrieksti, mandarīni, medus melones, rabarberi un zemenes.

Produkti, kas veicina svara pieaugumu: kviešu produkti, kukurūza, pupas, lēcas, ziedkāposti un kāposti.

Produkti, kas sekmē svara zudumu:

brūnaļģes, nejodēts sāls, zivis un jūras veltes, aknas, sarkanā gaļa, spināti un brokoļi.

Ja tev ir otrā asisngrupa, uzturā ieteicams lietot daudz augļus, dārzeņus un graudaugus!

A (II) asinsgrupa – zemkopji

Asinsgrupa veidojusies aptuveni pirms 20 000 gadu, pateicoties zemkopības uzplaukumam. Šīs asinsgrupas cilvēku organisms labi sagremo graudaugu produktus, bet viņiem vēlams atturēties no dzīvnieku taukiem. Diētas īpatnības:

* Vēlams ēst daudz augļu, graudaugu un dārzeņu.

* Zivis ēd nelielos daudzumos, ieteicams lasis un lašveidīgas zivis: forele, taimiņš, salaka, alata, sīga, palija.

* Samazini gaļas daudzumu vai atsakies no tās vispār, jo īpaši – no desām un sālītas gaļas.

* Izvairies no piena un piena produktiem. Laba alternatīva – sojas produkti.

* Neēd pusfabrikātus.

* Regulāri ēd riekstus, bet ne Brazīlijas riekstus un pistācijas.

* Samazini kviešu miltu produktu patēriņu.

* Ieteicamo dzērienu sarakstā ir zaļā tēja, bezkofeīna kafija, sarkanvīns, bet jāatsakās no alus un melnās tējas.

* Ieteicamo pākšaugu sarakstā ir brūnās pupas, melnās pupas, parastās lēcas, pelēkie zirņi, sarkanās un zaļās lēcas, sojas pupas.

* Ananasi, ananasu sula, aprikozes, aprikožu sula, kā arī citroni, greipfrūti, greipfrūtu sula, kazenes, ķirši, mellenes, plūmes un vīģes ir ieteicamo augļu un augļu sulu sarakstā. Izvairies no apelsīniem un apelsīnu sulas, banāniem, kokosriekstiem, mandarīniem, medus melonēm un papaijām.

Pārtikas produkti, kas veicina svara pieaugumu:

gaļa, piens, parastās pupas un kvieši pārmērīgā daudzumā.

Produkti, kas sekmē svara zudumu: dārzeņi, augu eļļas, sojas produkti un ananāsi.

Trešā asisnsgrupa uztura ziņā ir vispateicīgākā. Tu vari ēst gandrīz visu!

B (III) asinsgrupa – klejotāji

Cilvēki ar trešo asinsgrupu pasaulē parādījās pirms 10 000 – 15 000 gadu Himalaju piekalnē. Tie bija aziātu klejotāju cilšu pēcteči, tāpēc mūsdienās tos dēvē par klejotājiem. Šie cilvēki var ēst gandrīz visu.

Diētas īpatnības:

* Ēd daudzveidīgu un sabalansētu uzturu.

* Vēlams uzturā lietot augļu un zaļo lapu dārzeņus. Ieteicami baklažāni, bietes, Briseles kāposti, burkāni, brokoļi, sarkanie un baltie galviņkāposti, pastinaki, Ķīnas kāposti, pētersīļi, saldie pipari, šitaki sēnes, ziedkāposti.

* Izvēlies gaļu ar zemu tauku saturu, bet ne vistas gaļu un cūkgaļu, arī desām nevajadzētu būt uz tava pusdienu galda. Ietiecama aitas, brieža, jēra un truša gaļa.

* Ieteicamo produktu sarakstā ir arī zivis, taču nav vēlamas jūras veltes: garneles, krabji, omāri, mīdijas, austeres, gliemenes, astoņkāji, anšovi un zuši.

* Droši uzturā lieto olas un piena produktus.

* Vēlams samazināt kviešu un kukurūzas izstrādājumu patēriņu. Ēd auzu klijas, auzu miltus, plēkšņu kviešus, prosu, rīsus, rīsu klijas.

* Izvairies no gāzēto atspirdzinošo dzērienu lietošanas, dzer zaļās un zāļu tējas.

Pārtikas produkti, kas veicina svara pieaugumu:

kukurūza, lēcas, zemesrieksti, sezama sēklas, griķi un kvieši.

Pārtikas produkti, kas sekmē svara zudumu: zaļo lapu dārzeņi, gaļa, olas, piena produkti ar zemu tauku saturu, aknas, tēja.

Retajai ceturtajai asinsgrupai nav ieteicams uzturā lietot gaļu, toties ieteicams izvēlēties jūras produktus.

AB (IV) asinsgrupa – noslēpumainie

Šī asinsgrupa veidojusies tikai pirms aptuveni 1000 gadiem, apvienojot II (A) un III (B) asinsgrupas īpašības. Līdz pat mūsdienām tā sastopama visretāk, tāpēc AB (IV) asinsgrupa tiek dēvēta par noslēpumu.

Diētas īpatnības:

* Samazini sarkanās gaļas patēriņu un izvairies no sāļas un žāvētas gaļas, kā arī desām. Ieteicama aitas, jēra, tītara un truša gaļa.

* Ēd zivis un jūras veltes, bet ne omārus, garneles, krabjus, austeres, gliemenes, astoņkājus, jūras asarus, anšovus un zuti.

* Izvairies no miltu un makaronu ēdieniem. Ieteicamo graudaugu sarakstā ir auzas, plēkšņu kvieši, prosa, rīsi, rudzu maize un rudzu milti.

* Ēd piena produktus un sieru. Ieteicamas olas, īpaši – olu baltums.

* Ēd augļus, īpaši plūmes, vīnogas, ananasus, dārzeņus – sevišķi tomātus. Nevēlamie augļi apelsīni, avokado, banāni, granātāboli, hurma, guava, kokosrieksti un mango.

* Gatavojot ēdienu, izvēlies olīveļļu, izvairies no etiķa un pipariem.

* Melnās tējas vietā priekšroku dod zaļajai vai zāļu tējai.

Pārtikas produkti, kas veicina svara pieaugumu: sarkanā gaļa, kukurūza, kvieši, pupas un sezama sēklas.

Pārtikas produkti, kas sekmē svara zudumu:

dārzeņi, jūras produkti, piena produkti, zaļie lapu dārzeņi, brūnaļģes, ananasi.

Teksts: žurnāls OK/Foto: All Over Press

Citi šobrīd lasa

Šlesera partijas valstij parādā palikušas 860 tūkstošus eiro. Viņš skaidro: „Tā bija varas partiju atriebība” 14
Ārste bezspēcīga pret nāves draudiem - tie kļūst par mediķu ikdienu 5
VIDEO: "SpaceX" raķete atgriežas uz Zemes, iekrītot okeānā 2
Tēmas: Diētas
Pievienot komentāru

Стали известны первые итоги выборов в Госдуму России

По-прежнему красотка: Джулия Робертс впервые за много месяцев появилась на публике