Dzīvības loterija

Zīdainītis smagā stāvoklī ar Covid-19, bet vecākiem jāgaida stundām ilgi, lai kāds viņu vispār apskatītu

Jauns.lv

Kad Markuss bija vien mēnesi un četras dienas vecs, zīdainis inficējās ar Covid-19, turklāt smagā formā. Tas ir Latvijā vēl nebijis gadījums, jo līdz šim Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā (BKUS) nebija uzņemts tik jauns Covid-19 pacients. Turklāt situāciju būtiski sarežģīja mazuļa sirdskaite kopš dzimšanas. Vecākus pārsteidz, ka tik kritiskā brīdī slimnīcā nācies gaidīt vairākas stundas – vispirms analīžu rezultātus, bet pēc tam – uzņemšanas procedūru slimnīcā.

Kā TV3 raidījumam "Bez tabu" skaidro Markusa tēvs Gundars, zīdainītis bija saslimis ļoti nopietni.

"Uztaisīja bērnam Covid testu. Sanāk, ka vienu mēnesi un četras dienas vecs bija saslimis ar Covid. Un ļoti nopietni. Bija pamatīgas iesnas, klepus," atminas tēvs.

Viņš ir pārsteigts, ka šādā situācijā, kad smagā stāvoklī bija tieši zīdainītis, uzņemšanas nodaļā bijis jāgaida vairākas stundas.

"Sāksim ar to, ka sieva nosēdēja uzņemšanas nodaļā gandrīz sešas stundas. Viņš ir zīdainis. Viņš bija smagā stāvoklī. Es uzskatu, ka vajadzēja viņu uzreiz paņemt un pārbaudīt. Vēlāk [nākamajā dienā] viņu ielika intensīvajā palātā! Labā plauša bija bojāta," sašutis ir tēvs.

Zīdainim tika pieslēgts lērums sistēmu, veiktas ne mazums injekciju, vienubrīd pat nācies pievienot elpošanas aparātu. Ārsti konstatēja plaušu labās puses bojājumus. Par laimi, pēc vairākām dienām Markuss tika pārvietots uz rehabilitācijas nodaļu.

Gundars neslēpj savu sašutumu ne tikai par lēno procesu, bet arī par pašu slimnīcas personāla, it sevišķi – medicīnas māsu, attieksmi.

"Sieva sēž intensīvajā palātā. Vienu vai divas reizes pa dienu atnāk. Sieva sēž, raud - nevar saprast, kāpēc neviens nenāk. Ārsti arī nenāk..."

Markusa māmiņa Rita norāda, ka personāls rīkojies neatbilstoši kvalifikācijai tik sarežģītā brīdī. Tāpat vecāki uzskata, ka esot saskārušies ar pacientu šķirošanu.

BKUS pārstāve Dace Zaldāte-Rozentāle atvainojas vecākiem par piedzīvoto un uzsver, ka jebkuru pārpratumu, konfliktsituāciju vai citas domstarpības ideālā gadījumā esot jārisina uzreiz un uz vietas slimnīcā. Sūdzības un atsauksmes arī pēc izrakstīšanās no slimnīcas iespējams iesniegt digitālā veidā turpat slimnīcas mājaslapā.

Jāpiebilst, ka jebkuras slimnīcas pacients var vērsties arī ārstniecības iestāžu uzraugošajā institūcijā – Veselības inspekcijā.

Vairāk skatieties augstāk pievienotajā sižetā.