Dzīvības loterija
2021. gada 9. jūnijs, 21:46

Vidzemes Augstskolas lektors krīt no elektroskrejriteņa un salauž galvaskausu

Jauns.lv

Pirms mēneša, bez ķiveres braucot ar elektroskrejriteni un krītot no tā, smadzeņu satricinājumu un galvaskausa pamatnes lūzumu guva Vidzemes Augstskolas lektors Alvis Sokolovs, vēsta Latvijas Televīzijas (LTV) "Dienas ziņas".

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

"To brīdi, kad notika avārija, es pat īsti neatceros. Es braucu pa veloceliņa iezīmēto zonu, tad kaut kas notika un es ietriecos sētā. Tad atsitos ar galvu pret celiņu, zaudēju samaņu," LTV stāsta Sokolovs.

Vīrietis attapās, kad bija pienākuši garāmgājēji, kuri sniedza pirmo palīdzību. Kāds nav ļāvis celties, jo pats Alvis notikušo uztvēris neadekvāti.

Valmieras slimnīcā noteica diagnozi: smadzeņu satricinājums un galvaskausa pamatnes lūzums. Pēc desmit dienu ārstēšanās slimnīcā tagad Alvis turpina atlabt mājās.

"Es vēl neesmu atguvies no tās traumas, jo ir grūti koncentrēties, ir galvas reiboņi. Dažreiz vienkārši sareibst galva, ejot kaut kur. Vēl kādu mēnesi jāievēro mierīgs dzīvesveids," teic vīrietis.

Sokolovs pēc gūtās traumas uzskata, ka ķiverei būtu jābūt kā obligātai prasībai, braucot ar šo transportlīdzekli.

Arī Vidzemes slimnīcas traumatologs Mareks Mačuks atzīst, ka šopavasar iestādē nonākuši vairāki elektroskrejriteņu vadītāji, tostarp bijušas vismaz trīs galvas traumas, nemaz nerunājot par citām traumām. "To ķiveri varu tikai rekomendēt," teic Mačuks.

Valsts policijas statistika liecina, ka kopš gada sākuma līdz 3. jūnijam reģistrēti 48 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti elektroskrejriteņu vadītāji, cietuši 33 cilvēki. Savukārt pērn bijuši 88 šādi negadījumi, cietuši 62 cilvēki, bet divi arī gājuši bojā.

Policija aicina rūpīgi izvērtēt braukšanas apstākļus, būt uzmanīgiem un parūpēties par savu drošību un veselību braukšanas laikā - gan par ķiveri, gan par ceļu un elkoņu sargiem.

Elektroskreriteņa vadītājiem jāņem vērā, ka ar to drīkst pārvietoties pa ietvēm, veloceļiem, atsevišķās vietās pa sabiedriskā transporta joslu, ja tas ir atļauts velosipēdistiem, un arī pa brauktuvi, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 kilometrus stundā.

Ja ar elektroskrejriteni pārvietojas pa ietvi, ir jādod priekšroka gājējiem un jāizvēlas ātrums, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās