Paciente Aija: "Man e-veselība un e-receptes izrakstīšana nesagādāja nekādas problēmas"
Rīdziniece Aija 25. janvārī pirmo reizi šogad devās plānotā vizītē pie ārsta Latvijas Infektoloģijas centrā ar zināmām bažām – kā nu būs ar to visu e-veselību? Viņai bija paredzēta ne tikai konsultācija pie ārsta, bet arī analīžu nodošana un receptes izrakstīšana.
Šīs procedūras viņa veica ne jau pirmo reizi, bet e-veselības sistēma viņas ārstēšanā vēl nebija izmantota. Tāpēc ar pasi un veselības apdrošināšanas polisi kabatā viņa devās uz pieņemšanu pie ārsta, paredzēdama, ka tur būs jāpavada ilgāks laiks nekā parasti. Skandāli, kas pēdējā mēneša laikā uzvirmojuši ap e-veselību (ārstiem pacienta reģistrēšana sistēmā ir pārāk laikietilpīga, bet e-recepti nekādi neizdodas izrakstīt), viņā radīja zināmu nedrošību, ka kaut kādu ķibeļu dēļ pie ārsta atkal vajadzēs doties atkārtoti, jo kaut kas nenostrādās.
Tomēr viss norisinājās vairāk nekā raiti. Aija Kasjauns.lv pastāstīja: „Atklāti runājot, man bija bažas, kā tā jaunā sistēma darbosies un bija neizpratne, cik ilgs laiks tagad ambulancē būs jāpavada. Tomēr par pārsteigumu pretrunā negatīvajai informācijai, kas vēlusies pāri e-veselības izstrādātājiem, man pie daktera nebija jāpavada ne sekundi ilgāk, kā iepriekšējās reizēs. Varbūt dakterim ar profesionālu aci raugoties datora ekrānā, arī bija saredzamas kādas problēmas, bet es kā paciente tās neizjutu.
Kā vienmēr ārste man izrakstīja recepti. Ja iepriekš viņa to darīja lokālajā slimnīcas sistēmā un man izdrukāja recepti papīra formātā, tad tagad tā tika izrakstīta elektroniski un tas neaizņēma ilgāku laiku kā pirms tam. Tikai tagad šī recepte vairs man nebija uz rokas, bet gan „klejoja” kaut kur virtuālajā pasaulē. Izejot no Infektoloģijas centra, jau pēc pāris minūtēm zāles nopirku tuvējā aptiekā bez nekādas aizķeršanās. Arī šeit farmaceitam nesagādāja nekādas problēmas atvērt e-veselības sistēmu”.