Retro atgriežas - vinila skaņuplates vairāk cieņā nekā kompaktdiski
Vinila skaņuplašu pārdošanas apjomi ASV pirmo reizi kopš 1987. gada pārspējuši kompaktdisku pārdošanas apjomus, paziņoja Amerikas Ierakstu industrijas asociācija (RIAA).
2022. gadā ASV tika pārdots vairāk nekā 41 miljons vinila skaņuplašu, nopelnot 1,2 miljardus dolāru (1,12 miljardi eiro), salīdzinot ar nieka 33 miljoniem kompaktdisku 483 miljonu dolāru (451 miljons eiro) vērtībā. Vinila skaņuplašu pārdošanas apjomi palielinājušies 16 gadus pēc kārtas, nodrošinot apmēram 71 procentu ieņēmumu no mūzikas ierakstu pārdošanas fiziskajos nesējos.
Kopējie ieņēmumi no mūzikas ierakstu pārdošanas palielinās septīto gadu pēc kārtas un sasnieguši 15,9 miljardu dolāru (14,85 miljardi eiro) rekordsummu.
Pērn fizisko mūzikas formātu nodrošināto ienākumu apmērs palielinājās par 4 procentiem, galvenokārt pateicoties vinila skaņuplašu popularitātes pieaugumam, to gūtajiem ienākumiem palielinoties par 17 procentiem, savukārt kompaktdisku pārdošanā gūtie ienākumi samazinājās par 18 procentiem.
RIAA pārskatā teikts, ka mūzikas ierakstu fiziskās kopijas joprojām sniedz augstākus ienākumus salīdzinājumā ar digitālajiem failiem, kuru pārdošanas ienākumi samazinājušies par 20 procentiem līdz 495 miljoniem dolāru (462,36 miljoni eiro).
Norādītie skaitļi radikāli atšķiras no 2012. gada rādītājiem, kad digitālo mūzikas failu lejupielāde bija maksimāli populāra un nodrošināja 43 procentus no visiem mūzikas ierakstu pārdošanas ienākumiem. Kopš tā laika mūzikas ierakstu pircēju gaume ir būtiski mainījusies: mūzikas failu pārdošanas ienākumi ir strauji samazinājušies — līdz pat 3 procentiem 2022. gadā.
Tiesa, būtiski palielinājušies ienākumi no straumēšanas, kas ietver maksas abonēšanu, reklāmas pakalpojumus, digitālo un pielāgoto radio, sociālo tīklu platformas, digitālās fitnesa lietotnes un citus avotus, tie ir palielinājušies par 7 procentiem līdz rekordlielai summai 13,3 miljardu dolāru (12,42 miljardi eiro) apmērā.