"Positivus" festivālam prognozē 30%-50% apmeklētāju skaita pieaugumu
Slavenības

"Positivus" festivālam prognozē 30%-50% apmeklētāju skaita pieaugumu

Jauns.lv

Šogad festivālam "Positivus" prognozē apmeklētāju skaita pieaugumu 30%-50% apmērā, salīdzinot ar pērno gadu, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" atklāja "Positivus Grupa" valdes loceklis Ģirts Majors.

"Positivus" festivālam prognozē 30%-50% apmeklētāj...

­

"Pagaidām pārdošanas rādītāju cerības ir attaisnojušās - esam pārdevuši jau dubultā nekā pērn šajā laikā. Tas ir liels pieaugums šajā laikā jebkuram biznesam. Taču nevar noliegt, ka uzņemamies arī ārkārtīgus riskus," sacīja Majors.

Pērn festivālu apmeklējuši 15 000 cilvēku, no kuriem 10% bija ārzemnieki. "Patlaban "Positivus" festivāls ir eksportspējīgākais produkts un ar katru gadu no ārvalstīm piesaistām arvien vairāk apmeklētāju. Jebkurš festivāls jebkurā zemē būtībā ir tūrisma industrijas sastāvdaļa, un tas ir potenciāls, uz kura rēķina nākotnē redzam pieaugumu šajā segmentā," atzina Majors, norādot, ka visvairāk apmeklētāju bijis no kaimiņvalstīm - Igaunijas un Lietuvas. Viņš arī uzsvēra, ka Latvijā patlaban vērojama festivālu tradīciju aizsākšanās. "Gadu no gada pieaug arī tendence, ka cilvēki izvēlas apmeklēt festivālu, nevis doties uz atsevišķiem koncertiem," teica Majors.

Pēc Majora teiktā, festivālā "Positivus" investētas līdz šim lielākās koncertaģentūras investīcijas - 400 000 latu. "Tas ir ilgtermiņa projekts, kur neesam atkarīgi no kāda konkrēta mākslinieka, bet gan no festivāla zīmola kopumā. Lai arī iepriekšējos gados festivāls ir nesis zaudējumus, tie bija plānoti zaudējumi un tos mēs uzskatām par investīciju nākotnē. Pagājušais gads bija pirmais, kad ar festivālu sākām arī pelnīt," atklāja Majors.

Runājot par "Positivus Music" biznesa attīstību, Majors norādīja, ka tie ir "slidkalniņi", jo septiņu gadu laikā no gada uz gadu tendence ir bijusi dažāda, un vienotu dinamiku ir grūti saskatīt. "Gados, kad strādājām ar zaudējumiem, iemesli bijuši dažādi - naudu ne vienmēr pazaudējam koncertu neizdošanās dēļ. Pēdējos gados tas skaidrojams ar to, ka visu naudu ieguldījām festivāla organizēšanā," atklāja koncertaģentūras pārstāvis, piebilstot, ka kopējā dinamika ir pozitīva, apgrozījums ik gadu ir pieaudzis, izņemot šo un pagājušo gadu, kas skaidrojams ar ekonomiskās situācijas ietekmi.

Salacgrīvā 16.jūlijā un 17.jūlijā jau ceturto gadu notiks Baltijā lielākais mūzikas un mākslas festivāls "Positivus". Šovasar festivālā uz septiņām skatuvēm uzstāsies vairāk nekā 60 ārzemju un pašmāju mākslinieki, no kuriem galvenie būs grupa no ASV "Scissor Sisters" un "Muse", "UNKLE live" un "Happy Mondays" no Lielbritānijas.

Kā liecina informācijas "Firmas.lv", SIA "Positivus Grupa" Uzņēmumu reģistrā reģistrēta 2003.gada 22.janvārī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 50 000 latu. Uzņēmuma darbība - koncertu organizēšana un reklāmas pakalpojumi. 60% uzņēmuma kapitāldaļu pieder Majoram, 20% - Andim Zustam, 20% - Lindai Andersonei. 2008.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 0,82 miljoni latu, zaudējumi - 0,15 miljoni latu.

Ineta Želve Nozare.lv, Foto: Jānis Rožkalns

­