Lietas, ko stjuarti jums nekad neizstāsta. Pašmāju eksperts atbild uz pasažieru jautājumiem
Lai arī sabiedrību satraucis nesenais atgadījums ar „airBaltic” reisu, kurš bija spiests nolaisties bez priekšējās šasijas, CAA direktors Māris Gorodcovs skaidro, ka komerciālais lidaparāts ārkārtas situācijās spēj nolaisties arī bez šasijām.
Trakā pasaule

Lietas, ko stjuarti jums nekad neizstāsta. Pašmāju eksperts atbild uz pasažieru jautājumiem

Jauns.lv

Katram, kurš dzīvē vismaz dažas reizes ir devies ceļojumā ar lidmašīnu, noteikti ir radušies vairāki jautājumi par noteikumiem, kurus pasažieriem liek ievērot lidmašīnas apkalpe un lidojuma procesu kopumā. Kādēļ lidmašīnai paceļoties, logiem jābūt neaizklātiem?​ Vai spēcīga turbulence spēj nodarīt lidaparātam bojājumus? Vai avarējis pilots vēl jelkad drīkst lidot? Šos un citus mītus, kā arī neskaidrības par lidošanu lūdzām kliedēt Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktoram Mārim Gorodcovam.

Lietas, ko stjuarti jums nekad neizstāsta. Pašmāju...
Kādēļ lidmašīnai paceļoties, logiem jābūt neaizklātiem?​

Labi zināms, ka pirms pacelšanās, kopā ar glābšanas vestu demonstrāciju un lūgumu izslēgt mobilos tālruņus, tiek arī piekodināts, lai pacelšanās laikā visi lidmašīnas logi būtu neaizklāti. Šis noteikums gan nav ieviests tamdēļ, lai pasažieriem garantētu aizraujošu skatu, lidmašīnai lielā ātrumā traucoties gaisā – neaizklātie logi šajā situācijā ir paredzēti tam, lai lidaparāta apkalpe avārijas situāciju gadījumos spētu orientēties.

„Logu aizbīdņus liek atvērt, lai lidojumu apkalpei būtu pilnīgāka informācija par situāciju gaisa kuģa apkārtnē un būtu iespējams pamanīt šķēršļus, ūdeni vai uguni. Redzot situāciju ārpusē, apkalpe var ātri un nekļūdīgi noteikt, kuras avārijas izejas izmantot pasažieru evakuācijai, it sevišķi negaidītu avārijas nolaišanās gadījumos,” skaidro CAA direktors Gorodcovs.

Nākamā lapa: Vai poza, kuru liek ieņemt ārkārtas nosēšanās laikā, tiešām glābj dzīvības?