Iespējama starptautiska tiesvedība pret "Pasažieru vilcienu"
"Pasažieru vilciens" bija iecerējis iegādāties 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursā par vilcienu piegādi uzvarēja CAF, taču noslēgtajā līgumā bija jāveic grozījumi, lai nezaudētu Eiropas Savienības līdzfinansējumu 142,45 miljonu eiro apmērā jauno vilcienu iepirkumā.
Bizness un ekonomika

Iespējama starptautiska tiesvedība pret "Pasažieru vilcienu"

Jauns.lv

Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A" (CAF) noteiktajā termiņā nav saņēmusi Latvijas atbildi par pērn jūlijā iesniegto investīciju pretenziju un draudiem par starptautisko tiesvedību pret Latvijas valsti saistībā ar pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" vilcienu iepirkumu, sacīja kompānijas pārstāvis Ivo Klotiņš.

"Jā, diemžēl, sešu mēnešu laikā no Latvijas puses neesam saņēmuši nekādu atbildi - mūsu pretenzija ir atzīta, nav atzīta, Latvija vēlas izlīgumu? Līdzīgi kā bija ar zviedru kuģi pirms, laikam, 14 gadiem - arī tur nebija nekādas atbildes. Tagad ir pagājuši šie te noteiktie seši mēneši, kopš pretenzijas izteikšanas, un CAF var vērsties starptautiskajā arbitrāžā. Tagad ar klientiem konsultējamies par tālāko rīcību," sacīja Klotiņš.

Viņš piebilda, ka drīzumā varētu sekot kāds paziņojums no CAF.

Satiksmes ministrijā apliecināja, ka pie attiecīgā jautājuma tiek strādāts, taču plašākus komentārus pagaidām nesniedza.

Jau vēstīts, ka "Pasažieru vilciens" bija iecerējis iegādāties 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursā par vilcienu piegādi uzvarēja CAF, taču noslēgtajā līgumā bija jāveic grozījumi, lai nezaudētu Eiropas Savienības līdzfinansējumu 142,45 miljonu eiro apmērā jauno vilcienu iepirkumā.

Vienošanās ar CAF par līguma izmaiņām netika panākta un CAF vērsās Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lūdzot sākt mediācijas procesu. Tas gan beidzās bez panāktas vienošanās. Pēc tam CAF pārstāvji paziņoja, ka vēršas tiesā pret "Pasažieru vilcienu" un Satiksmes ministriju. Spāņu uzņēmums draudēja šogad vērsties starptautiskajā arbitrāžā, ja puses nevarēs panākt izlīgumu sarunu ceļā.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

BNS/Foto: Edijs Pālēns, LETA