Konference par "Rail Baltica" projekta progresu izmaksās 29 361 eiro
Konference "Projekta "Rail Baltica"/"Rail Baltic" progress 2016", kas notiks 30.novembrī, izmaksās 29 361 eiro.
Informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā liecina, ka Satiksmes ministrijas iepirkumā par ''Rail Baltica'' progresa konferences organizēšanu starp trim pretendentiem uzvarējusi SIA ''3K Management''. Līgumcena ir 29 361 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.
Jau vēstīts, ka konferencē atbildīgo ministriju pārstāvji un projekta realizētāji pārrunās sasniegto progresu katrā no Baltijas valstīm. Igaunijas, Latvijas un Lietuvas atbildīgo ministriju pārstāvji informēs par paveikto 2016.gadā un galvenajiem uzdevumiem 2017.gadā.
Ar šo sanāksmi saistīta preses konference notiks 30.novembrī plkst.10 Dzelzceļa muzejā, Rīgā, Uzvaras bulvārī 2A.
Projekta īstenošana katrā valstī notiek atbilstoši kopējam "Rail Baltica" projekta laika grafikam, un projektēšanu plānots pabeigt līdz 2019.gadam, bet būvniecību - līdz 2025.gadam.
Latvijā noslēdzies ietekmes uz vidi novērtējums, nosakot precīzu "Rail Baltica" trases novietojumu Latvijas teritorijā. Vienlaikus sākti "Rail Baltica" pirmās kārtas realizēšanas darbi. Konferences norises laikā būs jau zināms starptautiskās žūrijas lēmums par metu konkursu ""Rail Baltica" dzelzceļa tilta un Rīgas Centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves iecere". Konferencē atklās sasniegto rezultātu šajā konkursā un turpmāko darbu gaitu.
Iepazīstina ar metu konkursam par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta un stacijas apbūvi pieteiktajiem darbiem
Pašreiz turpinās arī darbs pie iepirkuma ""Rail Baltica" starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojekts" pirmās kārtas.
Konferencē "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Anda Rubesa iepazīstinās ar nākamā gada galvenajiem triju valstu kopuzņēmuma "RB Rail" uzdevumiem un redzējumu par sadarbības modeli ar nacionālajām ieviesējorganizācijām. Savukārt "Grupa93" valdes priekšsēdētājs Neils Balgalis stāstīs par trases novietojuma izveides aspektiem Latvijas teritorijā.
Latvija ir pirmā no Baltijas valstīm, kas ar Ministru kabineta lēmumu šā gada augustā apstiprināja konkrētu "Rail Baltica" trases novietojumu Latvijas teritorijā.
Igaunijas pārstāvis informēs, kā Igaunijā tiek veidots "Rail Baltica" trases novietojums saskaņā ar ietekmes uz vidi novērtējumu un plānotajiem zemes atsavināšanas risinājumiem Igaunijas teritorijā, bet Lietuvas pārstāvis informēs par trases Lietuvas ziemeļu savienojumu līdz Latvijas robežai, trases dienvidu savienojumu līdz Polijas robežai un Kauņas satiksmes mezgla pilnveidošanu.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni. "Rail Baltica" būs elektrificēta divu ceļu dzelzceļa līnija gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei.