Pētījums: automobiļi kļuvuši nekvalitatīvāki
Var, protams, dzīvot pagātnē un lielīt savu divdesmitgadīgo dzelzs rumaku, taču uz vietas nestāv nekas. Arī auto industrija un tehnoloģijas.
Stāsti par to, ka gados jaunāki automobiļi nekam neder un tie, kas tuvojas otrajam gadu desmitam, ir tie vienīgie un īstenie kvalitātes etaloni. Šādus argumentus parasti izmanto tie, kas finansiālu apsvērumu dēļ nevar iegādāties laikmetam atbilstošāku transporta līdzekli. Diemžēl, Latvijā tādu ir daudz un, tieši tāpēc vidējais automobiļu vecms pie mums ir 12 gadu.
Nenoliedzami, pat vislētākais šā modeļu gada braucamrīks drošības ziņā ir vairākas reizes pārāks par desmitgadīgu prestiža zīmola pārstāvi. To pierāda neskaitāmi testi un pētījumi. Taču arī jaunu automobiļu kvalitāte sāk pieklibot.
Mārketinga kompānija JD Power veikusi pētījumu, kas liek nojaust, ka jaunu auto kvalitāte kļūst arvien sliktāka. Kompānija veica plašu aptauju, lai noskaidrotu, cik tehniskas problēmas piemeklējušas 2012. modeļu gada automobiļus. Izrādās, simts automobiļiem vidēji atgadījušās 133 tehniskās kļūmes. Tas ir par sešiem procentiem vairāk nekā 2011. gadā ražotajiem spēkratiem.
JD Power vadītājs Deivids Serdžents zina teikt, ka līdz pat 2011. gadam bija vērojama pārliecinoša automobiļu kvalitātes izaugsme. Nu, diemžēl, līkne sāk slīdēt lejup.
Lai arī nebūšanas piemeklē automobiļu ritošo daļu, vislielākās problēmas ir ar dzinējiem. Eksperti to skaidro ar auto ražotāju neadekvātiem centieniem panākt arvien mazāku degvielas patēriņu.