Audi Q3 RS: automobilis ne katram un ne visiem. FOTO
Krosoveri pārņem pasauli. Arī premium zīmolu ražotājiem nav iespēju palikt malā. Un, ja tas vēl ir RS ar Quattro pilnpiedziņu, tad vienaldzīgs nepaliks neviens.
Auto un tehnoloģijas

Audi Q3 RS: automobilis ne katram un ne visiem. FOTO

Jauns.lv

Šis nav viens no tiem krosoveriem, kuru var redzēt teju uz katra stūra. To ne vienmēr pat var redzēt dīleru autosalonos. Arī šis ieradies tieši no Vācijas.

Pavasarīgi saulainā rītā Audi pulcēja autožurnālistus, lai iepazīstinātu ar plašo Quattro līniju – Allroad un Q sērijas braucamrīkiem. Kā zinām, Q sērija tagad ir plaša – Q3, Q5 un Q7.

Lai arī ikdienā pēc šā auto Latvijā rinda diez vai stāvēs, centrālo uzmanību izpelnijās “uzlādētais” Audi Q3 RS.

Jāsaka, ka arī Q3 mūsu platuma grādos ir jaunums. Jaunums, kuram ir vērts pievērst uzmanību, ja nauda spiež kabatu un bez premium klases neliela krosovera nu nekādi neiztikt. Turklāt, gluži parasts Q3 ar vienu no standarta 1,4 TFSI, 2,0 TFSI vai 2,0 TDI dzinējiem ir pilnīgi gatavs apmierināt jebkuras kaprīzes sākot no 28 507 eiro. Tomār maģiskie burtiņi RS ir kā īsts medus lapsenēm.

Izvēloties Audi Q3 RS, mēs pilnīgi un galīgi aizmirstam par bezceļu, kas itkā iekodēts burtiņā Q. Grants ceļi der, bet tas arī viss. Vēl jo vairāk, ja 20 collu riteņiem uzvilkti zābaciņi ar plāno zolīti.

Šķiet, šobrīd Q3 RS ir jestrākais mazais krosovers un vēl ar pilnpiedziņu, kuru Audi gadījumā pazīstam kā leģendāro Quattro. Līdz simtam tas spēj ieskrieties 5,2 sekundēs. Ņemot vērā automobiļa svaru, tas ir pārliecinoši. Patīkami sirdi silda arī izpūtēja basi. Un tas viss ne no astoņu cilindru pieclitrīga spēka agregāta, bet no klasiskā Audi 2,5 TFSI benzīnmotora ar pieciem cilindriem rindā un 310 zirgspēkiem.

Par degvielas patēriņu varētu pastrīdēties. Ražotājs apgalvo, ka vidēji tam jābūt 8,8 litriem uz 100 nobrauktiem kilometriem. Dzīvē tie ir 10 litri, jo atkārtot ražotāja centību ekonomiskas braukšanas meistarklasē diez vai mums izdosies. Un tad nāk klāt tas faktors, kas licis atbrīvoties no vairāk nekā 60 tūkstošiem eiro – sportiskums. Faktors, kas degvielas patēriņu noregulē pēc sava prāta – ap 14 vai 15 litriem uz simts kilometriem. Ja tomēr gribam taupīgāk, tad starpību starp parastu Q3 un  Q3 RS pat nepamanīsim un, tātad arī starp vismaz 20 tūkstošiem eiro arī ne.

Lai izbaudītu Quattro pinpiedziņas sistēmu, mūsu ceļi veda pa grantētiem lauku ceļiem. Droši, pārliecinoši un baudāmi. Tomēr dibengals sajūt pat katru mazāko bedrīti, ko, protams, nesagaidīsi no Q5 vai Q7. Ja ne citādāk, tad viela pārdomām. Uz asfalta ar zemo riepu profilu Q3 RS ir spridzeklis, cik nu elektroniskās drošības sistēmas to pieļauj.

Ja pieejam sportiskajam RS krosoveram no praktiskā viedokļa, tad tas ir normāls piecvietīgs auto ar pietiekami lielu bagāžas nodalījumu – 356 litri. Var jau arī kravas kasti palielināt līdz 1261 litram un ar kaucošām riepām nogādāt no punkta A līdz punktam B veļas mazgājamo mašīnu, kumodi vai pāris kartupeļu maisus.

Vizuāli Q3 RS nav zinātniskās fantastikas filmu sižeta cienīgs eksemplārs. Patiesībā tas pat diezgan maz atšķiras no sava pieticīgākā brālīša. Radiatora restē nav tradicionālās Audi vertikālās ribas, bet bišu šūnas. Parastā Q3 miglas lukturu vietā RS versijā lieli gaisa difuzori. Tā teikt – pieticīgi, bet ar gaumi!

Audi nav vienīgais autoražotājs, kuru “uzlādētie” modeļi nav paši pieprasītākie, lai gan pie tiem var tikt tikai rindas kārtībā. Taču šādi modeļi ļauj izdabāt pat visprasīgākajam pircējam. Savukārt parastais Q3 ir gana nopietns spēlētājs premium klases mazo krosoveru konkurencē. Bet cāļus skaitīsim kā ne ātrāk kā rudenī.

Audi Quattro līnija

Kasjauns.lv, Foto: Autodroms.lv

Tēmas