Dacia Duster Facelift. Vai tiešām tikai braucienam pa putekļiem? FOTO
Gan angļu, gan vācu valodās vārdiņš “dust” apzīmē putekļus. Tatad mums ir darīšana ar tādu kā putekļu automobile. Bet kā tad ar dubļiem?
Kāpēc Renault rumāņu atzars Dacia nodēvējis savu bezceļnieku putekļu vārdā, īsti nav skaidrs. Varbūt šim auto ātrāk kā citiem priekšējais panelis pārklājas ar biezu putekļu kārtu? Varbūt tam ir tālejoši mērķi uz Mēness vai pat Marsa, kur putekļu esot biezā slānī? Bet nu nosauca un nosauca – ko nu vairs.
Aizvadītā gada septembrī Frankfurtes izstādē blakus jaunajam Logan MCV, kautrīgi spuldzīšu gaismā gozējās arī Dacia Duster ar hromētiem radiatora restes elementiem. Ja to neskaita un nepievērš uzmanību nedaudz pamainītiem aizmugurējiem lukturiem, tad tas arī viss, ko saskatām atjauninātajā variantā.
Iekšpusē uzradušies šādi tādi jaunās Dacia dizaina līnijas smukuma elementi. Diemžēl, tie ne tikai izdaiļo, bet arī padārdzina šķietami pieticīgo darba zirgu. Lai gan Duster modeļu gamma sākas ar 11 115 eiro, tādu auto negribēs pat mežcirtēja asistents. Nākas vien pielasīt šo to no papildaprīkojuma un izvēlēties kādu no pievilcīgākajiem komforta līmeņiem. Piemēram, “Prestige”, kas apvienojumā ar 1,5 dCi un pilnpiedziņu jau izmaksās 18 112 eiro. Te nu atkal praktiskajiem latviešiem ir plašas iespējas dažnedažādu vecu, bet bagātīgi nopakotu apvidnieku apspriešanai. Visu taču nosaka prestižs! Jeb tomēr nē?
Pēc nobrauktiem 673 kilometriem varam izcelt trīs labas īpašības – gaismas, bagāžnieks, bāka. Gaismas ir tiešām lieliskas un brīžiem pat nepamani, ka neesi tukšā un tumšā ceļa posmā ieslēdzis tālās gaismas. Bagāžas nodalījumā vieta pietiks pat normālai kumodei, rēķinoties ar to, ka automobilī atrodas pilna izmēra rezerves ritenis. Un bāka… Bez lielas bākas nekādi, jo salīdzinājumā ar Logan, 1,5 dCi, kas ārpus pilsētas iztiek ar 3,8 litriem (personīgi pārbaudīts) dīzeļdegvielas, te tie ir tuvu pie astoņiem. Vismaz reālajā dzīvē. Turklāt borta dators ilgi un dikti stāsta par vairāk kā 1000 nobraucamiem kilometriem un tad pārdesmit kilometru ceļa posmā atlikuši jau vien 150 kilometri.
Ja cilvēks nav pieradis pie lielas naudas, plašas mājas, biznesa klases aviobiļetēm un Boss uzvalkiem, tad salona iekārtojums nemaz nešķiet tik robusts, kā daudzi apgalvo. Protams, trūkst sensora pie cimdu nodalījuma un to var atdarīt ar mehānisku rokas kustību. Audio sistēma iztiek ar parastiem sešiem skaļruņiem, nevis 25. Bet visā visumā pilnīgi pietiekami cilvēkam, kam nemitīgi nākas gausties par slikto dzīvi, valdību un mazajām algām.
Varbūt citiem atbalsta punkts ir nedaudz cita izmēra, bet mums neizdevās atrast ērtu sēdēšanas pozīciju. Kā nu bija, tā braucām. Izturēt var, bet atkal jau Logan ir galvas tiesu pārāks. Laikam jau Duster vairāk domāts ar ko pa lauku ceļu līdz ciema veikalam tikt, pie draugiem kādā vēl neizremontētā iekšpagalmā iestūrēt un bez slaloma pāri Salu tiltam pārbraukt.
Pavisam Dacia Duster pieejams ar 1,6 litru (105 ZS) un 1,2 litru(125 ZS) benzīna turbomotoriem, kā arī 1,5 litru turbodīzeli ar 90 vai 110 zirgspēku jaudu. Lai arī dārgāk, bet jāņem jaudīgākais. Starpība ir viegli pamanāma. Starp citu, pilnpiedziņas sistēma ir tā pati, kas, piemēram Nissan Qashqai, ar kuru tuvāk iepazīsimies jau nākamajā nedēļā.
Atjauninātais Dacia Duster
Kasjauns.lv, Foto: Autodroms.lv