Saeima atļauj mazajās alkohola darītavās ražot liķierus un vermutus
Arī Latvijā mazie alkoholisko dzērienu darītāji pārstrādā savā dārzā vai savvaļā augušos produktus raudzētos dzērienos un vīnā, tādējādi Latvijā ražotie augļu un ogu vīni ir pielīdzināmi lauksaimniecības produktiem.
Bizness un ekonomika

Saeima atļauj mazajās alkohola darītavās ražot liķierus un vermutus

Jauns.lv

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā, lai mainītu regulējumu par mazajām alkoholisko dzērienu darītavām.

Likuma izmaiņas paredz ļaut ražot mazajās darītavās arī starpproduktus, piemēram, vermutus, liķierus un liķiera tipa vīnus. Līdz šim uzskaitītos alkoholiskos dzērienus nav atļauts ražot mazajās alkoholisko dzērienu darītavās, tomēr šādu dzērienu ražošana var būt viens no darītavas darbības virzieniem, teikts likumprojekta anotācijā.

Tāpat tika noteikts, ka skaidras naudas norēķini par mazajā alkoholisko dzērienu darītavā ražotajiem dzērieniem atļauti, neizmantojot kases aparātus un kases sistēmas. Likumprojekta anotācijā skaidro - ņemot vērā Eiropas Savienības normatīvos aktus, vīns tiek pielīdzināts lauksaimniecības produktam. Arī Latvijā mazie alkoholisko dzērienu darītāji pārstrādā savā dārzā vai savvaļā augušos produktus raudzētos dzērienos un vīnā, tādējādi Latvijā ražotie augļu un ogu vīni ir pielīdzināmi lauksaimniecības produktiem. Attiecībā uz lauksaimniecības produktu realizāciju izbraukuma tirdzniecībā vai saimniecībā uz vietas jau tagad Latvijā nav nepieciešams obligāti darījumu reģistrēt elektroniskajā kases aparātā.

Vēl noteikts, ka vides reklāmas aizliegums netiek attiecināts uz alkoholisko dzērienu reklāmu tirdzniecības un ražošanas vietās un uz sponsoru preču zīmēm. "Tādējādi tiktu saprātīgi sabalansētas sabiedrības veselības politikas intereses un uzņēmējdarbības veikšanas prakse," uzskata Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija, kas rosina šos grozījumus.

Likums paredz arī tiesības pašvaldībām savos saistošajos noteikumos noteikt papildu ierobežojumus alkoholisko dzērienu reklāmai ielu tirdzniecības gadījumā, lai nepieciešamības gadījumā būtu iespējams elastīgi reaģēt uz situācijas izmaiņām reklāmas tirgū.

Tēmas