"Pasažieru vilciena" šefs modernus un ātrus vilcienus sola pēc 2 gadiem
AS "Pasažieru vilciens" iepirkuma komisija izskatīs visus iesniegtos piedāvājumus par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem. Uzņēmuma priekšnieks sola, ka pēc diviem gadiem vilciens būšot modernākais, ātrākais, ekonomiskākais pārvietošanās veids.
AS "Pasažieru vilciens" iepirkuma komisija izskatīs visus iesniegtos piedāvājumus par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem, informēja uzņēmumā.
Vienlaikus gan uzņēmumā uzsver, ka piedāvājumu atvēršanas procesā tika konstatēts, ka Polijas uzņēmums "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA" (PESA) nebija iesniedzis finanšu piedāvājumu un piedāvājuma nodrošinājumu. Taču pagaidām tas nav šķērslis izskatīt šo piedāvājumu, izriet no PV sniegtā komentāra.
Kā ziņots, uzņēmuma "Pasažieru vilciens" atklātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem iesniegti trīs piedāvājumi, atvēršanas pasākumā novēroja biznesa portāls "Nozare.lv".
Piedāvājumus iesniegusi Polijas kompānija "Pesa", Vācijas "Stadler" un Dienvidkorejas ražotājs "Hyundai". Ražotāju solītie piegādes termiņi atšķiras - vilcienus solīts piegādāt no 18 līdz pat 28 mēnešu laikā. Iepirkumu komisijas vadītājs Normunds Sinkēvičs norādīja, ka pretendentu piedāvājumi tiks izvērtēti mēneša laikā un izvēlēts tiks saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kurš būs saņēmis visvairāk punktu. Galvenos vērtēšanas kritērijus Sinkēvičs gan neminēja. Viņš arī skaidroja, ka konkursa nolikums vairākkārt mainīts, balstoties uz pretendentu jautājumiem.
Uz jautājumu, vai Polijas kompānija automātiski izkrīt no konkurences, jo nav iesniegusi nodrošinājumu, komisijas vadītājs skaidroja, ka tas vēl tiks vērtēts.
Iesniegtajos piedāvājumos vienas vienības mēneša vidējā nomas maksa ir no 35 078 eiro līdz 50 817 eiro, vienas vienības remontu izmaksas uz 1000 kilometriem ir no 287,84 eiro līdz 559 eiro.
"Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis skaidro, ka jau pēc diviem gadiem vilcienu satiksme Latvijas iedzīvotājiem būšot modernākais, ātrākais un ekonomiskākais pārvietošanās veids. Viņš arī norāda, ka iepirkums par jauno vilcienu nomu ir viens no lielākajiem un svarīgākajiem iepirkumiem uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē un tas ir nozīmīgs solis uzņēmuma attīstībā.
Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) iesniedzis Eiropas Komisijā (EK) sūdzību par AS "Pasažieru vilciens" (PV) novembrī izsludināto atklāto konkursu par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem, sacīja CAF pārstāvis zvērināts advokāts Ivo Klotiņš.
Valdība 19.novembrī akceptēja informatīvo ziņojumu, kurā par pamatotāku atzīts variants iegādāties jaunus elektrovilcienus nomā uz 15 gadiem, tos atpērkot, ja pieejamie kredīta resursi būs lētāki nekā nomas izmaksas.
Elektrovilcienu parka atjaunošanas aprēķinos tika izmantoti pieņēmumi, ka "Pasažieru vilciens" turpina veikt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu vismaz līdz 2045.gadam un vienas vienības iegādes cena ir 4,3 miljoni eiro. Savukārt kopējā līguma summa paredzēta 153,6 miljoni eiro. Plānots iegādāties no 25 līdz 45 elektrovilcienu vienībām jeb sastāviem, kur katrā būtu līdz 270 sēdvietām.
LETA, Foto: Ieva Lūka/LETA