LMT lietotāji joprojām saskaras ar problēmu, ka "Google" tos uzskata par robotiem
Izveidojušos situāciju skaidroja ar lielo mobilo datu patēriņu LMT tīklā.
Bizness un ekonomika

LMT lietotāji joprojām saskaras ar problēmu, ka "Google" tos uzskata par robotiem

Jauns.lv

Problēma, kuras dēļ meklētājprogramma "Google" no "Latvijas Mobilā telefona" (LMT) mobilo datu tīkla nākošos meklēšanas pieprasījumus uzskata par robota ģenerētiem, un tādējādi prasa ievadīt burtu kodu, vēl nav pilnībā novērsta, informēja uzņēmuma preses sekretāre Elīna Lidere.

Iepriekš LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis sacīja, ka problēma tiks atrisināta novembra laikā.

"Esam ieviesuši vairākus jaunus risinājumus, tai skaitā vieni no pirmajiem Eiropā mobilajā tīklā ieviesām arī IPv6. Uzlabojumi jau ir novērojami, bet darbs turpinās, lai "Google" pēc iespējas mazāk prasītu apliecinājumu, ka klients nav robots. No paša "Google" joprojām nav atbildes, kāpēc šāda situācija izveidojusies un kā to vislabāk risināt. Jāsaprot, ka mobilā interneta attīstībā Latvija ir viena no progresīvākajām valstīm – esam otrajā vietā pasaulē pēc mobilo datu patēriņa," skaidroja Lidere.

Sociālajos tīklos iepriekš izskanējusi LMT klientu neapmierinātība ar to, ka veicot meklēšanu "Google" meklētājprogrammā no LMT mobilo datu tīkla, regulāri jāievada burtu kombinācija, jo "Google" ieskatos no LMT tīkla pienāk neadekvāti daudz mehānisku pieprasījumu, un tie varētu būt robota ģenerēti. Tas novērojams gan uz mobilajām ierīcēm, gan datoriem.

Izveidojušos situāciju Pūķis skaidroja ar lielo mobilo datu patēriņu LMT tīklā. "Parasti no mobilajiem operatoriem nenāk tāds meklēšanas pieprasījumu apjoms, kā no LMT. "Google" algoritmiem tas šķiet aizdomīgi, līdz ar to pašreizējā situācijā "Google" roboti prasa mums, vai mēs neesam robots," skaidroja Pūķis.

Viņš atzina, ka kopumā "Google" ir labs partneris, tomēr drošības jautājumi ir sevišķi jūtīgi un LMT nācies pielāgoties. ""Google" nedrīkst atklāt, pēc kādiem principiem strādā tās algoritmi, jo tad pret tiem varētu vērsties. Tā ir visa esence. Līdz ar to komunikācija šajā jautājumā ir smagnēja," sacīja Pūķis, norādot, ka LMT ir aptuveni skaidrs, kas "Google" pusei varētu nepatikt, un uzņēmums ir notestējis un novembra laikā ieviesīs jaunu risinājumu, kas "Google" robotam būs saprotams un LMT klientiem vairs nevajadzēs veikt regulāros apstiprinājumus.

Jau vēstīts, ka LMT apgrozījums pagājušajā gadā pieauga par 4,8% salīdzinājumā ar 2014.gadu un bija 151,347 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa saruka par 12,1% - līdz 17,201 miljonam eiro.

LMT ir vecākais Latvijā strādājošais mobilo sakaru operators. Pašlaik operatora īpašnieki ir "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (23%), Latvijas elektronisko sakaru sniedzējs "Lattelecom" (23%), Latvijas valsts Satiksmes ministrijas personā (5%), kā arī skandināvu "TeliaSonera" (49%).


LETA / Foto: Ieva Čīka/LETA