No TV3 un "Lattelecom" kara zaudētājos paliek kanāls
Īstermiņā TV3 varētu zaudēt ap 20% auditorijas. Ilgtermiņā tie varētu būt 10%.
Bizness un ekonomika

No TV3 un "Lattelecom" kara zaudētājos paliek kanāls

Jauns.lv

Jau nedēļu no „Lattelecom” interaktīvās televīzijas ir aizgājis TV3. Eksperti lēš, ka lielākais zaudētājs šajā gadījumā būs TV3 kanāls, kurš tuvākajā laikā varētu zaudēt ap 20% auditorijas. Savukārt „Lattelecom” TV3 izslēgšana no interaktīvās televīzijas paketes neietekmē un diez vai ietekmēs.

Kasjauns.lv jau rakstīja, ka no 2. aprīļa „Lattelecom” interaktīvajā televīzijā vairs nav redzams TV3. TV3 no interaktīvās televīzijas aizgāja, jo „Lattelecom” nevēlas maksāt par televīzijas saturu tik daudz, cik to gribēja TV3. Eksperti uzskata, ka šajā gadījumā vislielākie zaudētāji būs TV3, bet ne „Lattelecom”. Te jāpiebilst, ka TV3 ir pametis tikai „Lattelecom” interaktīvo televīziju, bet ne virszemes televīziju. Tas nozīmē, ka skatītāji, kuri, piemēram, laukos skatās televīziju, izmantojot dekoderu, TV3 joprojām var uztvert.

TNS Mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs Kasjauns.lv klāstīja, ka prognozējot, kā varētu mainīties TV3 reitingi pēc 2. aprīļa, kad kanāls vairs nav redzams „Lattelecom” interaktīvajā televīzijā, ir jāņem vērā vairāki faktori, kas varētu ietekmēt skatītāju skatīšanās paradumu maiņu.

Pirmkārt jau jāņem vērā visi tehniskie faktori. Proti, „Lattelecom” interaktīvās televīzijas skatītājiem kanāla TV3 vietā ir redzams kanāls FOX, kas viennozīmīgi iegūs papildus auditoriju. Tajā pašā laikā TVplay.lv ir skatāmas daudzu TV3 raidījumu tiešraides, tāpēc daļa uzticīgo TV3 skatītāju izmantos tieši šo platformu. Tāpat arī skatītāju skatīšanās paradumus ietekmēs tas, ka „Lattelecom” interaktīvās televīzijas abonentiem video nomā visas filmas ir skatāmas bez maksas. Sakarā ar to tiešraides reitingu varētu zaudēt arī citi kanāli, kuru skatītāji labāk izvēlēsies skatīties bezmaksas filmas, nevis TV kanālu programmas.

Otrkārt, jāņem vērā arī sezonalitātes faktors. Dienām kļūstot garākām un saulainākām, samazinās kopējais TV skatīšanās laiks. Treškārt, jāņem vērā TV kanālu piedāvātais saturs, jo „cilvēki skatās to, ko tie vēlas skatīties”, un to, ka arī ārkārtas notikumi Latvijā un pasaulē būtiski ietekmē TV kanālu reitingus, teic Traubergs.

Pēc viņa domām tagad varētu izšķirt divu veidu scenārijus - īstermiņa un ilgtermiņa. Īstermiņā TV3 varētu zaudēt ap 20% auditorijas. Ilgtermiņā tie varētu būt 10%. Būs daļa nelojālo skatītāju, kas vairs neskatīsies TV3 arī pēc tam, kad tas atkal būs redzams „Lattelecom” interaktīvajā televīzijā. Tāpat arī daļa jau būs pieradusi lietot TVplay, nevis skatīties kanālu tiešraidē mājas televizora ekrānā. „Taču absolūtus ieguvējus es neredzu nevienā no pusēm, ne „Lattelecom”, ne TV3, ne skatītāju,” rezumē Traubergs.

Savukārt Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijas valdes priekšsēdētājs Ilmārs Muuls Kasjauns.lv teica, ka nedēļas laikā kopš aizgājis TV3 aizgājis no „Lattelecom” interaktīvās televīzijas, viņš nav fiksējis nevienu gadījumu, ka no „Lattelecom” būtu aizgājis kāds klients tādēļ, ka interaktīvajā televīzijā vairs neraida TV3. „Šis jautājums „Lattelecom” galīgi nav aktuāls. Neviens nav pārbēdzis. Interaktīvā televīzija nozīmē, ka pieejams arī internets un klientam TVplay ir redzamas TV3 tiešraides. Tas, ko nesaņem TV3 skatītājs interaktīvajā televīzijā, ir krievu un amerikāņu trilleri un, pēc visa spriežot, tie nav tik aktuāli, lai cilvēki to dēļ atteiktos no „Lattelecom”,” teica Muuls.

Kasjauns.lv/Foto: Edijs Pālens/LETA