Peugeot 308. Franču lauva ar pieticīgu ēstgribu. FOTO
Paldies Forum Auto, ka nav ļāvuši šo brūnaļu aplīmēt ar dažādām vietējā mēroga “gada auto” uzlīmēm! Piekritīsiet – eleganti nelielā uzlīme “Eiropas Gada auto” izskatās gana gaumīgi!
Auto un tehnoloģijas

Peugeot 308. Franču lauva ar pieticīgu ēstgribu. FOTO

Jauns.lv

Ja jau reiz uzņemties atbildību par kādu mājdzīvnieku, tad labāk par tādu, kurš ēd maz un reti. Kāds prieks no lopiņa, kurš noēd vairāk, kā spēj sarūpēt?

Runājot par mūsdienu autobūvi, varam platu soli spert pāri sadaļai dizains. Ar ļoti retiem izņēmumiem, neviens autoražotājs pat necenšas pārsteigt ar jaunām vēsmām automobiļa vizuālajā tēlā. Lukturu forma apaļāka vai garenāka. Radiatora reste horizontāla vai vertikāla. Durvju rokturi uz iekšu vai uz āru. Tās arī galvenās vidēji statistiska mūsdienu automobiļa dizaina vadlīnijas. Leģendas nedzims tā, kā to piedzīvoja mūsu priekšgājēji – aizvadītā gadsimta autožurnālisti.

Pirmā tikšanās ar Peugeot 308 aizvadītā rudens Frankfurtes izstādē, lika saprast, ka stāsts ir tieši par šādu mūsdienu auto, kurš čakli dara savu darāmo pieticīgā ikdienas uzvalciņā. Atkārtota tikšanās šajā pavasarī jau Rīgas ielās, to tikai apliecināja vēlreiz.

Pilnīgi iespējams, nav nekādas vajadzības mēģināt blūzei piešūt žabo, ja modes tendences paredz parastu skolēnu formas krekla apkaklīti. Galvenais, lai patērētājs ir apmierināts un, viss liecina, ka ir!

Salons jau ir cita lieta. Nekādas revolūcijas nenotiek arī tur, taču šajā virzienā gala patērētājam ir daudz lielākas iespējas izvēlēties starp spozmi, glamūru, gaumi un eleganci. Ja runājam par Peugeot 308, tad vadītāja acīm tveramā salona daļa ir tuvāka atturīgai elegancei, kas zināmai autovadītāju daļai tīk daudz labāk kā skaņu ierakstu studijas pultij līdzīgie priekšējie paneļi. Taču arī tā ir gaumes lieta, tāpēc iedziļināties tajā ir bezjēdzīgi.

Sēžamies iekšā un šķiļam dzirksteles! Tieši tam taču motorizēts transporta līdzeklis ir domāts? Šausminošu lauvas rēcienu nesagaidām, bet patīkamu dīzeļa rukšķēšanu gan. Salona skaņas izolācija ir lieliska un, kuru gan interesē, kas notiek ārpusē? Nu labi. Protams, ka interesē, tāpēc apstaigājam automobilim apkārt un pārliecināmies, ka arī te skaņa ir moderniem dīzeļiem raksturīgi mīlīga.

Peugeot 308 Access 1.6 e-HDi ir mūsu testa automobiļa pilns nosaukums. Tātad 1,6 litru dīzelītis ar 116 zirgspēku jaudu un vispieticīgāko komforta aprīkojuma paketi Access. Pavisam tādas ir trīs – Access, Active un Allure. Mūsu gadījumā ir kondicionieris, bet nav klimatkontroles sistēmas, ir radio, bet nav ar pirkstu bakstāmi multifunkcionālie monitori, nav ādu, vidējā roku balsta un daudz kas cits, ko labprāt gribētos, bet šajā versijā dabūt nevar pat par naudu. Tas gan nav iemesls kreņķiem, jo vienmēr pastāv iespēja izvēlēties kādu no atlikušajām divām komforta pakotnēm.

Paldies Forum Auto, ka nav ļāvuši šo brūnaļu aplīmēt ar dažādām vietējā mēroga “gada auto” uzlīmēm! Piekritīsiet – eleganti nelielā uzlīme “Eiropas Gada auto” izskatās gana gaumīgi!

Jaunais Peugeot 308

Braukt ar konkrēto Peugeot 308 eksemplāru ir patīkami. Protams, pie noteikuma, ka esi draugos ar manuālo kārbu, jo automāts cenu listē nav saskatāms. Stūre ir pietiekami viegla, lai nesagādātu bicepsu krampjus pilsētas labirintos, bet ne tik viegla, lai tālākā ceļa posmā pie lielāka ātruma būtu kaitinoša. 116 dīzeļzirgi ir gana spēcīgi, lai nekļūtu par kauna traipu kopējā satiksmes plūsmā un, nepieciešamības gadījumā, brīvi pabeigtu iesāktos manevrus, neaizturot elpu. Pietiekami universāls, lai izmantotu to kā pilsētas transporta līdzekli un tālgabalnieku vienlaicīgi. Ja vēl vadītājam izdodas atrast pozīciju, kad labās kājas ceļgals nerīvējas gar viduskonsoles plastmasām, tad kaut līdz Frankfurtei, kaut tālāk!

Tā nemanot esam nokļuvuši līdz sadaļai, kas daudzus autovadītājus interesē visvairāk – ēstgriba. Ražotājs paredz, ka 1,6 litru e-HDi vidēji pārtiek no 3,7 litriem dīzeļdegvielas. Ražotājs, protams, zina labāk, taču mums kā parastiem ikdienas patērētājiem glīti izdevās iekļauties vidēji 4,9 litros uz nobrauktiem simts kilometriem. Iespējams, pēc ceļa posma Rīga – Viļņa – Rīga, šis rādītājs patīkami mainītos, bet vietējā lielceļu tīkla ietvaros sanāca kā nu sanāca. Skaidrības labad gan jāpiebilst, ka kopējos degvielas mērījumos tika iekļauts arī viens iekļūšanas un viens izkļūšanas mēģinājums no Rīgas Siguldas virzienā, kas pilnīgi noteikti spēj sabojāt jebkuru statistiku.

Pavisam jaunais Peugeot 308 pieejams ar divu veidu benzīna dzinējiem – 1,2 VTi ar 82 zirgspēku jaudu un teorētiskiem pieciem litriem degvielas patēriņu, kā arī 1,6 THP ar 125 vai 156 zirgspēku jaudu. Arī dīzeļdzinēji ir divi – 1,6 HDi ar 92 zirgspēku jaudu un jau minētais 1,6 e-HDi ar 116 zirgspēkiem. Ar pārnesumu kārbām arī viss ir vienkārši – vai nu piecu vai sešu pārnesumu mehāniskā transmisija. Cenas ziņā izvēle ir plašāka – no 14 156 eiro par Access 1,2 VTi līdz 21 609 eiro par Allure 1,6 e-HDi. Mūsu testa lauvēns izmaksātu 18 483 eiro.

Secinājums? Viennozīmīgi dīzelis. Viennozīmīgi Allure komforta aprīkojums. Pārlieku jau nu pliks un negaršīgs ir bāzes aprīkojums. Un, ja galējais ciparu virknējums cenu lapā ir pa kabatai, tad pat ļoti nopietns pretendents uz vietu savā ģimenes garāžā. Protams, ja izdodas rast spēkus atbrīvoties no ierūsējušiem stereotipiem par tikai vienas valsts ražoto automobiļu varenumu un daili! Mēs balsojam par!

Kasjauns.lv, Foto: Autodroms.lv