Interneta reklāmas tirgū dominē finanšu, tirdzniecības un auto nozares
Reklāmas iespējas interneta vidē Eiropā visvairāk izmanto finanšu, tirdzniecības, kā arī auto nozares uzņēmumi, liecina interneta pētījumu un biznesa konsultāciju uzņēmuma "Gemius" pētījums, par kuru biznesa portālu "Nozare.lv" informēja SIA "Gemius Latvia" pārstāve Elīna Platonova.
Pētījumā analizēta Centrāleiropas un Austrumeiropas, arī Latvijas, uzņēmumu reklāmas kampaņu aktivitāte.
Pētījumā atklājies, ka Slovākijā, Bulgārijā un Ungārijā interneta reklāmas aktīvāk izmanto uzņēmumi, kas nodarbojas ar finanšu pakalpojumiem, - 16% veido bankas, 15% apdrošināšanas un 13% kredītiestāžu reklāmas. Latvijā finanšu pakalpojumi veido 10% no visām reklāmas kampaņām internetā, tikmēr lielākā popularitāte interneta reklāmu jomā ir vērojama ar brīvā laika pavadīšanas iespējām saistītos uzņēmumos, piemēram, kino, teātris, koncerti un tamlīdzīgi. Šādas aktivitātes veido 19% lielu daļu no visām reklāmas kampaņām. Otrā populārākā ar 16% Latvijā ir tirdzniecības nozare, proti, lielveikali, veikali, noliktavas un citi, bet trešajā vietā ar 15% ierindojas auto nozare, kurā ietilpst vieglās un kravas automašīnas, degviela, motori, velosipēdi un citi.
Savukārt pēc ekspozīciju sadalījuma jeb reklāmas parādīšanās reizēm pa nozarēm Latvijā aktīvākā ar 18% ir tirdzniecības nozare, bet brīvā laika pakalpojumu nozare veido 14% no visām reklāmas ekspozīcijām.
Tirdzniecības uzņēmumu reklāmas ir arī visbiežāk klikšķinātās - 26%.
Vismazāko daļu ekspozīciju, klikšķu un kampaņu sadalījumā ieņem mājsaimniecības preču, dzērienu un alkohola, kā arī apģērbu un aksesuāru nozares. Attiecīgi 0,44%, 1% un 2%.
Lietuvā un Čehijā gandrīz 20% no visām tiešsaistes reklāmas kampaņām ir saistītas ar tirdzniecības nozari - attiecīgi 19% un 17%, tikmēr Horvātijā un Rumānijā vadošo pozīciju ieņem auto nozare ar attiecīgi 20% un 11%. Serbijā lielāko daļa interneta reklāmas tirgus ar 25% aizņem telekomunikāciju nozare, bet Polijā ar 13% - pārtikas rūpniecība.
Pētījums veidots par tām valstīm, kurās "Gemius" veiktais tiešsaistes kampaņu monitorings sedz vismaz 50% no visa tirgus, to vidū Latvijā, Bulgārijā, Horvātijā, Ungārijā, Čehijā, Lietuvā, Polijā, Rumānijā, Serbijā un Slovākijā. Pētījuma dati iegūti laika posmā no 2013.gada augusta līdz 2014.gada janvārim.
"Gemius" ir interneta pētījumu un biznesa konsultāciju uzņēmums, kas piegādā datus interneta vidē bāzētiem uzņēmumiem, monitorē interneta datu plūsmu interneta lapās, servē un mēra interneta reklāmas kampaņas, kā arī analizē interneta lietotāju aktivitāti.
"Gemius" ir dibināts 1999.gadā un darbojas 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā.
Latviju pārstāvošais uzņēmums SIA "Gemius Latvia" reģitrēts 2008.gadā ar pamatkapiltālu 2845 eiro (2000 latu). Tā 100% daļas pieder Polijā reģistrētajam uzņēmumam "Gemius" SA.
SIA "Gemius Latvia" 2012.gadā strādājusi ar 65 910 eiro peļņu, tās apgrozījums bijis 265 910 eiro.
LETA/Foto: Lita Krone, LETA