„Latvijas dzelzceļš” papildina glābšanas transporta autoparku ar jaunu ugunsdzēsības automašīnu
Šodien svinīgā pasākumā VAS „Latvijas dzelzceļš” (LDz) rīcībā tika nodota Baltijā pirmā ugunsdzēsības un glābšanas darbiem paredzētā apvidus automašīna „Nissan Navara”.
Kopumā uzņēmums plāno iegādāties četras šādas automašīnas, kuras iesaistīs dažādu nelielu un vidēju ugunsgrēku likvidācijas operācijās, kas Latvijā notiek visai bieži. Lielākoties tie ir kūlas ugunsgrēki, kas nopietni ietekmē gan pasažieru, gan arī kravu satiksmi pa dzelzceļu.
„Kā zināms, dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona, tāpēc LDz ikdienas darbā ārkārtīgi lielu uzmanību velta drošības jautājumiem. No ugunsgrēkiem un cita veida negadījumiem nav pasargāts neviens, tāpēc svarīgi ir būt tiem gataviem, lai pēc iespējas operatīvāk varētu iesaistīties un tos novērst. Šogad visvairāk ugunsgrēku ir nācies dzēst Latgales pusē, tāpēc pirmo automašīnu saņems Rēzeknes glābēju komanda”, stāsta LDz prezidents Uģis Magonis.
Jaunā automašīna ir savā ziņā unikāla, jo līdz šim tik radikāla bāzes modeļa pārveide operatīvā transporta vajadzībām nav notikusi nedz Latvijā, nedz arī Baltijā. Spēkrats ir aprīkots ar gaismas un skaņas signālu, kā arī audio skaļruni, ko var izmantot cilvēku apziņošanai. Ar to vienlaicīgi var pārvietoties līdz pieciem glābējiem (ieskaitot vadītāju), automašīnas bagāžnieka daļā pieejams plašs ugunsdzēsības un glābšanas darbiem paredzēts aprīkojums, kur centrālā vieta atvēlēta 400 litrus lielai ūdenstvertnei.
Automašīnā uzstādīta jaudīga ūdens sūknēšanas un padeves iekārta, kas spēj nodrošināt līdz pat 70 litru ūdens padevi minūtē, savukārt, īpašie šļūteņu stobri – maksimāli efektīvu ūdens izsmidzināšanu. Papildu automašīnā atrodas arī tvertne ar 20 litriem putu koncentrāta, ko izmanto dažādu ķīmisku vielu avārijās.
LDz speciālisti arī izskata iespēju iegādāties piekabes, kuras ķīmisku kravu avāriju gadījumā varētu izmantot, lai transportētu dažādus aprīkojumus, piemēram, speciālos ķīmiskos aizsargtērpus, absorbentus, bīstamo vielu savākšanas konteinerus, pārnēsājamos sūkņus u.c. Tādējādi vairs nebūs nepieciešamības piesaistīt smagās tehnikas vienības, kas ievērojami palielinās glābšanas darbu efektivitāti un operativitāti. Jau šobrīd LDz glābšanas komandas uz notikuma vietu izbrauc 1-2 minūšu laikā, kad iesaistīts autotransports un līdz 20 minūtēm, kad nepieciešams ugunsdzēsības vilciens.
"Vairāku gadu garumā mums ir izveidojusies laba un sekmīga sadarbība ar VAS "Latvijas dzelzceļš" ugunsdzēsības komandu gan kopīgu mācību īstenošanā, gan reālos ugunsgrēkos un glābšanas darbos, piemēram, dzēšot meža ugunsgrēku Teiču rezervātā vai veicot glābšanas darbus pēc dzelzceļa sastāva avārijas Daugavpils novadā. Priecājamies, ka mūsu partneri iegūst tehnikas papildinājumu, kas vēl vairāk uzlabos „Latvijas dzelzceļa” ugunsdzēsēju spējas un mūsu kopīgo sadarbību,” tā VUGD priekšnieka vietnieks Kristaps Eklons.
Lai pēc iespējas operatīvāk reaģētu uz dažāda veida avārijām un negadījumiem, kas notiek uz sliežu ceļiem, „Latvijas dzelzceļam” ir sešas savas ugunsdzēsības komandas, kas strādā visā Latvijā. LDz glābēju rīcībā ir viens no valstī lielākajiem ugunsdzēsības transporta līdzekļiem – specializēts vilciens – kas spēj veikt dzēšanas darbus ar 100 tonnu lielu ūdens nodrošinājumu. Sīkāku ugunsgrēku dzēšanā šobrīd tiek izmantota vēl padomju laikā ražotā tehnika, kas jau ir nokalpojusi gan fiziski, gan morāli.
Jauno automašīnu uzņēmums iegādājas publiskā iepirkumu konkursa procedūras rezultātā par kopējo summu 32979,18 eiro (bez PVN) un to piegādā SIA „Norde”.
Karlīna Timofejeva/Publicitātes foto