Volkswagen Golf Sportsvan: basketbolisti to spētu novērtēt. FOTO
Droši vien šādas virsbūves veids jau sen būtu ierakstīts vēstures grāmatās, ja vien pēc tā nebūtu gana liels pieprasījums.
Auto un tehnoloģijas

Volkswagen Golf Sportsvan: basketbolisti to spētu novērtēt. FOTO

Jauns.lv

Kaimiņu Jānis nopētija jauno Golf versiju no galvas līdz kājām, pakasīja pakausi un tad tieši, bez aplinkiem, noprasīja – un priekš kam man būtu līdzi jāvadā tik daudz tukša gaisa? Dzelžaina loģika.

Mazmazītiņie autobusiņi, šķiet, popularitātes ziņā ir otrajā vietā uzreiz aiz visa veida krosoveriem un tiem līdzīgajiem. Klasiskie sedani kļūst izmirstošs retums, savukārt hečbeki tiek izraudzīti tikai tad, ja krosoveram vai minivenam pietrūkst naudas. Lai gan, vēl jau pastāv iespēja izvēlēties universāli.

Ja krosovers izmēru ziņā neko daudz nepārsniedz normāla hečbeka gabarītus un, galvenokārt, atšķiras ar lielāku klīrensu, tad mazie busiņi ir lielāki un ietilpīgāki. Tas varētu būt galvenais arguments, ka venā vai minivenā var iekraut daudz vairāk mantu vai pārvadāt vairāk cilvēku. Diemžēl visbiežāk šādos braucamrīkos vērojams vien viens vienīgs cilvēks un tas pats pie stūres.

Un tomēr Golf tagad ticis arī pie šādas variācijas un mēs ar lielāko prieku to izmēģinām dzimtajos neceļos. Pirmais iespaids seko uzreiz pēc aizdedzes pogas nospiešanas. Izbrīnā veramies viens otrā un jūtamies piekrāpti – mēs taču pasūtījām braucamrīku ar gluži ierastu iekšdedzes dzinēju, bet esam tikuši pie elektroautomobiļa? Vēl noripojot pirmos simts metrus pa stāvvietu, jūtamies kā trolejbusā, kur dzinēja nav nemaz vai arī tas izslēgts. Tikai izbraucot uz ielas saprotam, ka tas nav elektroauto, bet gan neaprakstāmi perfekta skaņas izolācija. Tāda, kas darītu godu pat daudz lepnākiem un daudz dārgākiem braucamrīkiem. Šo īpašību nenoliedzami atzīmējam ar lielu PLUS zīmi!

Mūsu testa versijā zem motora pārsega dzīvojas 1,4 litru TSI dzinējs ar 150 zirgspēku jaudu un draudzējas ar septiņu pakāpju DSG automātisko pārnesumu kārbu. Skeptiķi vīpsnās par nelielo dzinēja tilpumu, taču tādi nu tie mūsdienu dzinēji ir un diez vai savā mūžā vēl sagaidīsim lielos čuguna bluķus ar darba tilpumu virs diviem litriem. Vismaz standarta ielas automobiļos jau nu ne. Turklāt šāds tandēms ir vairāk kā pietiekams, ja esi apbalvots ar spēju domāt un tavs galvenais mērķis nav sasniegt maksimālo soda punktu skaitu nedēļas laikā. Lai gan arī 1,4 lītru TSI ir pilnā mērā gatavs pakalpot, ja tomēr tāda vēlme uznāk.

Vadības ziņā Golf Sportsvan nekādus pārsteigumus nerada. Pēc izjūtām tas ir gauži līdzīgi tam, ko sniedz “golfiņš parastais”. Tiem, kam nav bijusi tā laime izmēģināt Golf 7 – precīzs, mierīgs, nosvērts. Šie trīs vārdi vislabāk raksturo jaunākās paaudzes Golf gaitas īpašības. Un tas arī ir tieši tas, ko sagaida lielākais vairums autovadītāju.

Degvielas patēriņu ražotāji Golf Sportsvan paredzējuši 5,4 litru apmērā kombinētā ciklā. Nav nemaz tik tālu no patiesības, jo vieglā izklaides režīmā mēs iekļaujamies nedaudz virs sešiem litriem, kas benzīna dzinējam ar augstu virsbūvi ir gana labs rezultāts.

Šķiet, arī šim Golf modelim kopskatu radījuši divi savstarpēji nepazīstami dizaina speciālisti. Samērā vienkāršā, pat nedaudz garlaicīgā āriene apvienojumā ar izsmalcinātu salona dizainu. Kā jau paaugstinātai virsbūvei pienākas, virs galvas ir vieta gan hūtei, gan indiāņu spalvu galvas rotai. Pat kādam Latvijā pietiekami pazīstamam basketbolistam, kura anketā iepretīm sadaļai “augums” redzams skaitlis 199 cm, vietas pietiktu pat kārtīgam cilindram. Toties arī vieta kājām aizmugurējā sēdeklī raženajam sportistam atradās un vēl pāri palika. Ja ņem vērā, ka Sportsvan pieejams ar septiņām sēdvietām, tad basketbola komandas pamatsastāvam būtu tieši laikā!

Dzinēju gamma mazajam busiņam nav diez ko plaša. Izvēlēties nākas vai nu starp diviem benzīndzinējiem ar 1,2 un 1,4 litru darba tilpumu, vai tradicionālais 1,6 TDI. Toties transmisijas arī pieejamas trīs veidu – piecu vai sešu pārnesumu mehānika un septiņu pakāpju DSG. Vēl varam izvēlēties starp trīs komforta aprīkojuma paketēm – Trendline, Comfortline un Highline, no kurām, gluži loģiski, pēdējā ir vispievilcīgākā.

Secinājums? Ja esi dzimis zem gaisa zīmes un tev kabatā ir sākot no 17 733 eiro, tad kāpēc līdzi nepaņemt arī kādu kubikmetru tukša gaisa? Jebkurā citā jomā šis auto neliks vilties un klusums vienkārši fascinēs. Tiesa gan, pārdevējiem sludinājumā vajadzētu norādīt, ka izrūsējušu (lasi – sportisku) izpūtēju dārdoņas cienītājus lūdzu netraucēt.

Jaunais Volkswagen Golf Sportsvan

Droši vien šādas virsbūves veids jau sen būtu ierakstīts vēstures grāmatās, ja vien pēc tā nebūtu gana liels pieprasījums.

Kasjauns.lv, Foto: AUTODROMS.LV