PTAC brīdina: autoskolas līgumos ietver netaisnīgus noteikumus
Autoskolu pakalpojumu sniedzēji pakalpojumu līgumos ietver netaisnīgus līguma noteikumus un īstenojuši negodīgu komercpraksi, secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).
PTAC laikā no 2013.gada jūnija līdz 2014.gada jūnijam īstenojis uzraudzības projektu, kā rezultātā tika izvērtēti līguma noteikumi un īstenota komercprakse autoskolu pakalpojumu jomā.
Ņemot vērā projektā secināto, PTAC ir izstrādājis ieteikumus patērētājiem, izvēloties un slēdzot līgumus ar autoskolām.
PTAC konstatēja, ka autoskolu pakalpojumu sniedzēji pakalpojumu līgumos ietver netaisnīgus līguma noteikumus, kā arī īstenota negodīga komercprakse. Projekta laikā sadarbībā ar PTAC visi komersanti konstatētos pārkāpumus ir novērsuši, iesniedzot rakstveida apņemšanās.
Projekts tika īstenots, ņemot vērā patērētāju saņemtās sūdzības un PTAC apzinātās problēmas konkrētajā nozarē. PTAC mājaslapā veiktajā aptaujā par Latvijas iedzīvotāju pieredzi autoskolu pakalpojumu izmantošanā secināts, ka 71% iedzīvotāju atzinuši, ka nācies saskarties ar gadījumiem, kad reklāmā norādītā informācija par autoskolas pakalpojumu maksu neatbilst īstenībai.
Projektā tika vērtēti 15 autoskolu pakalpojumu līgumi, līgumu projekti un reklāmas materiāli.
PTAC konstatēja, ka lielākā daļa pārkāpumu ir saistībā ar netaisnīgiem līguma noteikumiem, kas nosaka līgumsoda vai cita veida kompensācijas piemērošanu un nevienlīdzīgas tiesības līgumslēdzēju pusēm.