Igauņi ievieš zīmolu "Igaunijas piens"
Oktobra nogalē Igaunijas piena ražotāju apvienība "EPIKO" paziņoja par jauna zīmola "Igaunijas piens" ieviešanu, kas radīts kā reakcija uz sarežģīto situāciju piena nozarē pēc Krievijas embargo ieviešanas, ziņo Igaunijas portāls "www.postimees.ee".
Kā skaidro "EPIKO" padomes priekšsēdētājs Marts Rīsenbergs, ražotāji vēlas likt patērētājiem apzināties, ka katrs pircējs var palīdzēt Igaunijas piena ražotājiem izdzīvot un tikt galā ar embargo sekām.
Apvienība aprēķinājusi - ja katrs Igaunijas iedzīvotājs izdzertu dienā vismaz vienu glāzi piena, vietējā tirgus patēriņš pieaugtu par apmēram 200 tonnām piena dienā. Tieši šādu apjomu Igaunija eksportēja uz Krieviju pirms embargo ieviešanas. Tas arī palīdzētu noturēt piena iepirkuma cenu 30 eirocenti par vienu kilogramu, kas ir minimums, lai ražotāji varētu izdzīvot. Patlaban piena iepirkuma cena Igaunijā ir 18-26 eirocentu robežās.
Paredzams, ka "EPIKO" preču zīmes "Igaunijas piens" kampaņa ilgs trīs mēnešus, pēc tam tiks vērtēti tās rezultāti.