Cilvēki arvien vairāk pieprasa vegānu produktus, atzīst Latvijas veikalos
Pēdējā gada laikā pārtikas produktu segmentā novērota tendence, ka aug pieprasījums pēc vegānu un veģetāriešu produktiem, norādīja SIA "Maxima Latvija" un SIA "Rimi Latvia" pārstāvji.
Kā sacīja "Rimi Latvia" pārstāve Inga Bite, pieprasījums pēc specifiskiem produktiem, piemēram, bezlaktozes produktiem vai citām vegānu un veģetāriešu iecienītām precēm "Rimi" veikalos arvien ir pieaugošs.
"Pieaugums pēc šiem produktiem ir par vairākiem desmitiem procentu, tāpēc šo produktu klāstu arvien paplašinām un pilnveidojam, taču joprojām šis sektors ir salīdzinoši neliels. Mums ir sektori specifiskajiem produktiem, piemēram, bez atsevišķām norādēm iepakotās pārtikas nodaļā vienkopus apvienoti bezglutēna produkti, preces bez laktozes, diētiskie un sojas produkti, vitamīni un uztura bagātinātāji, kā arī sporta uzturs. Savukārt "Rimi" hipermārketos eko un bio produkcijas cienītāji var atrast specializētos plauktus, kuros vienuviet apkopota tieši eko produkcija," informēja Bite.
"Maxima Latvija" komercdirektors Viktors Troicins norādīja, ka, pieaugot pieprasījumam pēc veģetāriešu un vegānu pārtikas produktiem, uzņēmums "Maxima Latvija" divos lielākajos veikalos Rīgā izveidojis speciālus plauktus ar veģetāriešu un vegānu pārtikas produktiem.
Plauktos izvietoti kopumā 50 dažādi pārtikas produkti veģetāriešiem un vegāniem. Šie produkti pieejami arī internetveikalā "e-maxima.lv".
"Iepriekš "Maxima Latvija" veikalos varēja atrast vien pāris specializētos pārtikas produktus veģetāriešiem un vegāniem. Taču, pieaugot pieprasījuma pēc šiem produktiem, esam paplašinājusi klāstu un atvēlējuši atsevišķu vietu veikalā, kur tiek izveidoti šie produkti. Patlaban produktu piedāvājumā var atrast sojas desertus, kūkas, tofu pastētes, humusu un vēl citus produktus no dažādām valstīm," atzīmēja Troicins.
Kā ziņots, "Rimi Latvia" 2015.gadā strādāja ar 785,281 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 16% un sasniedza 27,427 miljonus eiro.
"Rimi Latvia" vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas mazumtirdzniecības koncernam "ICA Gruppen" piederošais "Rimi Baltic". Pašlaik "Rimi Latvia" tīklā ir 119 trīs formātu veikali: 31 "Rimi" hipermārkets, 44 "Rimi" lielveikali un 44 zemo cenu veikali "Supernetto". "Rimi" un "Supernetto" veikali darbojas 28 Latvijas pilsētās.
"Maxima Latvija" 2015.gadā strādāja ar 688,8 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,1% vairāk nekā 2014.gadā, kad apgrozījums sasniedza 674,354 miljonus eiro. Savukārt uzņēmuma peļņa 2015.gadā bija 19,173 miljoni eiro, kas ir par 37,9% vairāk nekā 2014.gadā, kad peļņa bija 13,902 miljoni eiro.
SIA "Maxima Latvija" dibināta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V", liecina "Firmas.lv" informācija. Patlaban "Maxima" veikalu tīklu veido triju formātu 151 veikals - 125 "Maxima X", 23 "Maxima XX" un trīs "Maxima XXX" veikali -, kas atrodas 45 apdzīvotās vietās Latvijā.