Auto ziņas: "Volkswagen Amarok" bezceļu izaicinājums Aidu karjerā
"Volkswagen" nenogurstoši apgalvo, ka jaunais pikaps "Amarok" ir īpašs auto. Lai to pasvītrotu un pierādītu automašīnas spējas, "Volkswagen" importētājs sameklējis arī īpašu vietu - degslānekļa karjeru.
Tūristu maršrutos atzīmēts kā Aidu karjers, šis objekts faktiski ir mākslīgi radīts kanjons. Tas izveidojies gadu desmitiem berot kaudzē degslānekļa ieguves pārpalikumus un izdedžus. Lai gan vietām takas drīzāk paredzētas drosminiekiem ar enduro motocikliem, "Amarok" izlauzās cauri ar parastām ielas riepām.
"Amarok" V6 dīzelis gan ir gana jaudīgs, taču pats pikaps ir ļoti garš. Ģeometrisko pārgājamību uzlabo īsas pārkares un iespaidīgs piekares gājiens. Sēžot pie stūres savukārt palīdz kameras, jo vietām taka Aidu karjerā kļūst neomulīgi šaura. 600 Nm griezes moments vietumis kļūst svarīgāks par V6 dīzeļa jaudu un pikapa paātrinājumu. "Volkswagen Amarok" starts Baltijās bijis vairāk nekā veiksmīgs. Līdz šim pārdotas jau 260 automašīnas, lai gan parasti gada laikā pircējus atrod vien 200 Amaroki.
"Volkswagen Amarok" off-road brauciens Aidu karjerā
Lai nodemonstrētu automašīnas visurgājēja spējas, testa braucienam izveidota sarežģīta trase bijušajās slānekļa raktuvēs.
Igaunijas raktuvju muzejs
Ielūkojamies Igaunijas raktuvju muzejā - tādos apstākļos padomju laikos ieguva degakmeni jeb slānekli.