Uzziņu dienests 1188 kopumā apkalpojis gandrīz 156 miljonus zvanu
1188 darbiniekiem nereti tiek uzdoti pavisam amizanti jautājumi un lūgumi.
Bizness un ekonomika

Uzziņu dienests 1188 kopumā apkalpojis gandrīz 156 miljonus zvanu

Jauns.lv

Uzziņu dienests 1188 vairāk nekā 18 gadu darbības laikā apkalpojis gandrīz 156 miljonus zvanu, pastāstīja 1188 pakalpojumu nodrošinātāja Latvijas elektronisko sakaru sniedzēja "Lattelecom" meitasuzņēmuma "Lattelecom BPO" izpilddirektore Agnese Paegle.

Viņa atzina, ka zvanu skaitam ir tendence nedaudz samazināties, taču vienlaikus pauda pārliecību, ka arī nākotnē uzziņām pa telefonu nezudīs aktualitāte un tas būs viens no ērtākajiem informācijas saņemšanas veidiem. "Piemēram, esot pie auto stūres, daudz vieglāk un drošāk ir, izmantojot "hands-free" (brīvroku) sistēmu, piezvanīt uzziņu dienestam, nevis meklēt informāciju internetā," teica Paegle.

Pēc Paegles teiktā, apmēram 75% no visiem 1188 zvaniem ir pieprasījums pēc biznesa informācijas – uzņēmumu un valsts iestāžu tālruņi, adreses, darba laiki, nodarbošanās un sniegtie pakalpojumi. "Saturiski pieprasījumā ir vērojamas sezonālas tendences. Rudeņos un pavasaros aktuāli kļūst autoservisi un riepu maiņas iespējas, vasarās – kempingi, laivošana, atpūta, februārī un martā – pastiprināta interese pēc restorāniem, ziedu tirgotājiem, bet izlaidumu laikā – pēc vakartērpu un svētku tērpu nomas un tirdzniecības," klāstīja "Lattelecom BPO" izpilddirektore.

Savukārt pirmssvētku un svētku laikā, kā arī pārceltajās darba dienās īpašs pieprasījums ir pēc darba laikiem un tālruņiem, norādīja Paegle, skaidrojot, ka tie ir brīži, kad klienti var atvēlēt vairāk laika dažādu personisku jautājumu risināšanā, taču vairums uzņēmumu nestrādā pēc standarta grafika.

Viņa arī pastāstīja, ka satiksmes pieprasījums veido gandrīz piekto daļu 1188 uzziņu zvanu. "Īpaši par satiksmi interese vērojama nedēļas nogalēs, kad cilvēki pēc darba un studijām dodas uz reģioniem, kā arī svētdienu vakaros un pirmdienas rītos, kad uzsāk ceļu atpakaļ uz lielajām pilsētām, galvenokārt Rīgu," stāstīja Paegle.

Tāpat, pēc Paegles teiktā, daļu uzziņu zvanu pieprasījumu veido iedzīvotāju reakcija uz pēkšņiem, negaidītiem notikumiem un to sekām, piemēram, ziņa par spridzekli dzelzceļa stacijā izraisa satiksmes sarakstu izmaiņas. "Tas automātiski rada apjukumu, cilvēkiem nepieciešama tūlītēja informācija par to, kā rīkoties," viņa piebilda.

Savukārt izklaides pasākumu saturs būtisks kļūst svētkos, atzīmēja Paegle, minot, ka to ietekme jūtama dažādās klientu grupās, piemēram, pasākumi Rīgas centrā ietekmē gan tos, kuri interesējas par konkrēto notikumu, gan tos, kuriem nepieciešama informācija par satiksmes ierobežojumiem.

Viņa pastāstīja, ka iedzīvotāji jautājuši arī tādas lietas, kā, piemēram, kur aug ozols, kas bija uz piecu latu nomināla naudaszīmes, kā arī to, kādas ir baraviku cenas Centrāltirgū. Tāpat kāds iedzīvotājs vērsies pie 1188 darbinieka, lūdzot piezvanīt lidostai un paziņot, ka zvanītājs tiešām nevar paspēt aizbraukt uz lidostu divas stundas pirms lidojuma.

Savukārt reiz kāds zvanītājs lūdzis aizkavēt salūtu, bet kāds cits - padziedāt 1188 darbiniekam kā lakstīgalai.

"Lattelecom BPO" sniedz klientu apkalpošanas risinājumus, biznesa procesu ārpakalpojumus, kā arī uzziņu dienesta 1188 informatīvos pakalpojumus. Uzņēmums ietilpst "Lattelecom" grupā, ko veido "Lattelecom", "Lattelecom BPO", "Lattelecom Technology", "Baltijas Datoru akadēmija" un "Citrus Solutions". "Lattelecom" īpašnieki ir Latvijas valsts (51%) un skandināvu "TeliaSonera" (49%).

BNS/Foto: Lita Krone/LETA