No nākamās nedēļas satiksmei atvērs Dzirnavu ielas pārvada zonu
foto: Publicitātes foto
Būvniecības darbi Dzirnavu ielas pārvadā.
Bizness un ekonomika

No nākamās nedēļas satiksmei atvērs Dzirnavu ielas pārvada zonu

Jauns.lv

Noslēdzot Rail Baltica Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada dienvidu daļas nesošo konstrukciju izbūvi, no pirmdienas, 4. septembra, Dzirnavu ielā, posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva ielai, tiks atjaunota visa veida transportlīdzekļu satiksme un gājēju kustība.

Kopš būvniecības darbu uzsākšanas jūlija beigās, tikai piecu nedēļu laikā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvnieks BERERIX ir izbūvējis jaunā dzelzceļa pārvada nesošās konstrukcijas, tai skaitā nepieciešamajā apjomā pabeigta veco pārvada pamatu un palīgkonstrukciju (rievsienu u.c.) demontāža, dzelzceļa pārvada 39 siju montāža, inženierkomunikāciju rekonstrukcija un ierīkošana abās ielas pusēs, paliekošo veidņu montāža, veikta daļēja ceļa seguma konstrukcijas izbūve un citi darbi.

Līdz ar galveno konstrukciju izbūves noslēgumu turpmākos pārvada būvniecības darbus būs iespējams veikt droši, šajā ielas daļā neslēdzot satiksmi. No 4. septembra tiks atjaunota arī vairāku autobusa un trolejbusa maršrutu kustība Dzirnavu ielā.

Septembra sākumā BERERIX veiks pārvadam blakus esošā Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojuma asfaltēšanas darbus, kā arī turpinās krustojuma pārbūvi. Šo būvniecības darbu laikā nedz gājēju pārvietošanās, nedz transportlīdzekļu satiksme pilnībā slēgta netiks. Jārēķinās, ka atbilstoši darbu plānam noteiktos laika posmos tiks ierobežota satiksme atsevišķās šīs zonas joslās. Par turpmākām satiksmes organizācijas izmaiņām būvnieks informēs sabiedrību atsevišķi.

Rail Baltica trases izbūves rezultātā Dzirnavu ielas pārvada teritorijā iedzīvotāji un pilsētas viesi iegūs funkcionāli uzlabotu ielas posmu – plašākas gājēju ietves abās ielas pusēs, veloceļus un pārbūvētu Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumu. Uzeja uz dzelzceļa platformām pēc projekta īstenošanas atradīsies dzelzceļa pārvada austrumu pusē, izņemot uzejas uz Rail Baltica platformām, kas joprojām būs stacijas pusē. No Dzirnavu ielas līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai un Lāčplēša ielai otrā virzienā nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla. Paralēli dzelzceļam tiks izbūvēts veloceļš.

Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada vidusdaļa izbūvēta 20. gadsimta sākumā, laikā no 1912. līdz 1914. gadam, un laika gaitā pārvads ir vairākkārt paplašināts, abās pusēs piebūvējot jaunas konstrukcijas (sijas, atbalstsienas u.c.) un paplašinot dzelzceļa uzbērumu. Dzirnavu ielas pārvada pārbūve Rail Baltica projektā plānota vairākos posmos – pēc pārvada dienvidu daļas izbūves tiks uzsākti pašreizējās infrastruktūras demontāžas darbi pārvada ziemeļu daļā.