Finanšu minstrija Jāņa Reira vadībā neatbalsta LTV krievu kanāla izveidi
"Tik daudz ieguldīt medijos, kā to dara Krievija, mēs nevarēsim nekad," uzskata finanšu ministrs Reirs.
Bizness un ekonomika
2015. gada 30. marts, 09:42

Finanšu minstrija Jāņa Reira vadībā neatbalsta LTV krievu kanāla izveidi

Jauns.lv

Finanšu ministrija neatbalsta LTV krievu kanāla veidošanu, šodien intervijā "Latvijas Avīzē" saka finanšu ministrs Jānis Reirs.

"Gan mūsu, gan kaimiņvalsts vēlme veidot jaunus TV kanālus izskatās pēc tērēšanas. Ja uzklausām speciālistus, piemēram, profesori Andu Rožukalni, tad saprotams, ka vajadzīgi vismaz pieci gadi, lai šādu kanālu izveidotu pienācīgā līmenī. Tad tas būs par vēlu. Pieskaitot privātos medijus, valstī ir laba televīzijas un radio infrastruktūra. Loģiski būtu saturu pirkt no privātajiem," skaidro Reirs.

Neskatoties uz to, cik valstī jau ir studiju un aprīkojuma iegādāts, mums nez kāpēc vispirms jāiepērk "dzelži". Tā ir tērēšana," atkārtoti uzsver finanšu ministrs. "Finanšu ministrija šādu iniciatīvu neatbalstīs. Mēs esam piešķīruši līdzekļus informācijas izplatīšanai jau esošajiem, Latvijai lojālajiem kanāliem. Arī LTV7 jau piešķirti līdzekļi, tāpēc ir jāinvestē mediju saturiskajā piedāvājumā, nevis jāiepērk iekārtas. Tik daudz ieguldīt medijos, kā to dara Krievija, mēs nevarēsim nekad. Ja nu vienīgi ir iespējams izveidot kopīgu konkurētspējīgu mediju Eiropas līmenī."

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 19.marta sēdē pieņēma lēmumu par valsts SIA "Latvijas Televīzija" (LTV) trešās programmas krievu valodā izveidi.

Latvijas Televīzija (LTV) trešo programmu krievu valodā plāno veidot sadarbībā ar Igauniju. Vakar TV3 raidījums "Nekā personīga" vēstīja, ka tā rīcībā nonākusi NEPLP iesniegtā tāme, kurā nākamgad no valsts budžeta lūgts piešķirt trīs miljonus eiro, gadu vēlāk - 5,3 miljonus, bet vēl pēc gada - 5,6 miljonus eiro. Tas ir krietni vairāk, nekā nepieciešams Igaunijā - Igaunijas sabiedriskās televīzijas jaunajam kanālam krievu valodā šogad atvēlēti aptuveni 2,5 miljoni eiro un turpmāk - četri miljoni eiro gadā. Oficiāli gan vēl aptuvenās izmaksas nav nosauktas, jo patlaban turpinās detalizētāka kanāla koncepcijas izstrāde.

LETA/Foto: Evija Trifanova/LETA