Auto un tehnoloģijas

Anglijā turpina attīstīties latvietes veidota dzeramnaudu aplikācija "Tipit"

Jauns.lv

Lai arī mobilā lietotne "Tipit" līdzekļu vākšanas vietnē "Indiegogo.com" izsludināto kampaņu noslēgusi pieticīgi, iegūta laba publicitāte, un projekts neapstāsies, pastāstīja viena no aplikācijas izstrādātājām, Anglijā dzīvojošā latviešu uzņēmēja Renāte Kalniņa.

"Indiegogo.com" kampaņas mērķis bija savākt apmēram 70 000 eiro (50 000 mārciņu), kas ļautu sākt reālus produkta izmēģinājumus un reklāmas kampaņu, tomēr kopā savākti aptuveni 3000 eiro (2000 mārciņu).

""Indiegogo.com" kampaņa nesavāca plānotos līdzekļus, bet tā nesusi mums sasniegumus citos aspektos - esam veicinājuši publicitāti Anglijā, Latvijā un Amerikas Savienotajās Valstīs, kas ir ļoti svarīgi jebkuram uzņēmumam, bet jo īpaši iesācējuzņēmumiem," stāsta Kalniņa. "Tikai tāpēc vien, ka kampaņa bija publiska, mūs ir uzrunājuši cilvēki no dažādām pasaules malām, paužot atbalstu idejai. Kampaņas rezultātā esam sākuši neformālas sarunas ar vienu no lielākajām globālajām sabiedrisko attiecību kompānijām "Webwer Shandwick" par potenciālo atbalstu. Viņiem ļoti patīk ideja un tas, ka kampaņa jau izpelnījusies nelielu publicitāti."

Tāpat sāktas sarunas ar Mančesteras biznesa atbalsta grupu par potenciālajiem veidiem, kā nostabilizēt intelektuālo īpašumu, piesaistīt fondus un privātos investorus.

Kā ziņots, gada laikā Kalniņa kopā ar savu sadarbības partneri Lī Hazlhērstu investējuši vairāk nekā 40 000 eiro (30 000 mārciņu) dzeramnaudas lietotnes "Tipit" idejas izstrādei, dizainam un tehniskā prototipa veidošanai. Visas izmaksas, kas pagaidām ir saistītas ar "Tipit", ir segtas no Kalniņas ienākumiem, strādājot digitālajā aģentūrā "It’s digital baby" un par pasniedzēju universitātē "University College of Football Business (UCFB)".

Tā kā idejas īstenošanai nepieciešams liels finansiāls spēriens, tika sākta kolektīvās finansēšanas kampaņa vietnē "Indiegogo.com".