Digitālo ierakstu pārdošanas apjoms pirmoreiz vēsturē pielīdzinās taustāmajiem formātiem
Pateicoties straumēšanas pakalpojumu popularitātei, digitālo mūzikas ierakstu pārdošanas apjoms pirmoreiz vēsturē panācis taustāmos formātus, otrdien paziņoja starptautiskā ierakstu industrijas apvienība IFPI.
Gan digitālie, gan taustāmā veidā izdotie mūzikas ieraksti patlaban pārstāv apmēram 46% no kopējā mūzikas tirgus katrs. Pārējos 8% veido izmantošana citu mūziķu koncertos, filmās un reklāmās.
"Es domāju, ka turpmāko pāris gadu laikā digitālie ieraksti pārspēs taustāmos," prognozē IFPI vadītājs Frānsiss Mūrs. "Mūzikas straumēšana izvirzījusies priekšgalā digitālās mūzikas tirgū."
Straumēšanas pakalpojumi ar maksas abonementiem joprojām sastāda nelielu daļu no kopējiem mūzikas tirgus ieņēmumiem, taču pagājušajā gadā to ieņēmumi pieauga par 39%, sasniedzot 1,57 miljardus ASV dolāru (1,49 miljardus eiro).
IFPI aprēķinājis, ka visā pasaulē apmēram 41 miljons cilvēku maksā par straumēšanas pakalpojumu izmantošanu. Populārākie mūzikas straumēšanas pakalpojumi ir "Spotify" un "Deezer", taču nesen amerikāņu reperis "Jay Z" ar daudzu pasaulslavenu mūziķu atbalstu atklāja to konkurentu "Tidal".
Pieaugot straumēšanas popularitātei, kritās CD pārdošanas apjoms un pirkumu skaits tādos digitālo mūzikas ierakstu interneta veikalos kā "iTunes".
IFPI dati liecina, ka 2014.gadā visvairāk reižu lejupielādētais singls bija amerikāņu dziedātāja Farela Viljamsa hits "Happy", savukārt populārākā izpildītāja bija popzvaigzne Teilora Svifta.
LETA / Foto: Vida Press